Bye Laos, Hello Cambodia! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Bye Laos, Hello Cambodia! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Bye Laos, Hello Cambodia!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

21 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Ik zal deze keer dan wel wat sneller een verhaaltje weer hierop typen.

Ik ben gister de grens overgegaan van Laos naar Cambodja! Gelijk half Cambodja doorkruist om in Siem Reap uit te komen, dé plek voor cultuursnuiven bij de Angkor wat! Straks ga ik met een paar mensen ernaar toe fietsen om de sunset te zien. Morgen denk een dagje daar doorbrengen en alle tempels bekijken. Het is echt onwijs groot, dus waarschijnlijk heb je meer dan een dag nodig, maar het is allemaal best prijzig. 20 dollar voor 1 dag en 40 dollar voor 3 dagen, 2 dagen is jammer genoeg niet mogelijk. Maar aangezien mn camera het begeven heeft, moest ik ook een nieuwe camera kopen. Dus ik moet echt een beetje beter op me geld gaan letten vanaf nu!

Van Vientiane ben ik met een nachtbus naar Pakse gegaan. Er bleken ineens echte bedden te zijn in die bus, wat best relaxt is als je wil slapen, tot ik erachter kwam dat ik 1 meter moest delen met een Laotiaanse man van 60 ongeveer! Ik wist zeker dat ik niet zou kunnen slapen naast hem en dat ik me heel ongemakkelijk zou voelen, dus ben ik achterin gaan liggen en lagen we daar met zn 5e naast elkaar! Het was heel krap, maar het was ook wel weer leuk. Je moet hier echt alles laten gebeuren als hoe het komt, niet zeuren en klagen want beter wordt het toch niet. Gewoon accepteren en alles als een nieuw avontuur zien! In Cambodja zeggen ze de hele tijd 'dont worry, dont worry'. Anyway, in Pakse aangekomen om 7 uur sochtends, moesten we op zoek naar een hostel. Na een tijdje lopen een hostel gevonden voor 5 euro per nacht aan de rivier. De volgende dag besloten om een trip te doen naar een thee en koffie plantage en 4 prachtige watervallen bezocht! Echt mooie foto's gemaakt, dus die komen binnenkort op facebook! De volgende dag besloten om naar Si Phan don te gaan, de 4000 eilanden in het uiterste zuidelijke puntje van Laos. Dat was ook echt super! De eerste dag heb ik 's middags een fiets gehuurd en ben ik rond het eiland gaan fietsen, heerlijk met mezelf en de rijstvelden om me heen! Echt genieten gewoon, ik ben met de fiets een brug over gegaan naar een ander eiland, waar ik echt een enorme waterval heb gezien! Echt t water leek overal vandaan te komen en allemaal kleine watervallen die samen 1 geheel vormde, ook mooie foto's van gemaakt. Verderop was nog een klein strandje waar ik even gezeten heb, maar 't zand was zo heet dat t echt je voeten verbrandde!

De volgende dag heb ik een kayaktour gedaan, waarbij ik weer een paarwatervallen heb gezien (jaja , t barst hier van de watervallen!) en dolfijnen gezien vanuit de kayak!!

De laatste dag op Don det heb ik gewoon heerlijk gerelaxt in me hangmat voor de blokhut en een boekje gelezen! Echt helemaal chill. Gister dus Cambodja ingekomen en ben van plan om morgen dan Angkor Wat te gaan bekijken en daarna over het Tonlé Sap meer naar Phnom penh te gaan, de hoofdstad van Cambodja, en misschien nog naar de zuidkust, maar daar denk ik nog over. Aangezien mn visum voor Vietnam ook ingaat vanaf de 28e! We zullen zien hoe t loopt. Ik hou van t idee dat ik helemaal niks moet en helemeaal niks hoef te plannen als ik dat niet wil!! Whoehoeeeee (L) Nu ga ik weer even verder lezen in me boekje en wachten tot t tijd is om naar de sunset te gaan kijken!

Seeeyoulater schatjes!!! xxxxx

  • 22 November 2011 - 08:59

    Lieneke:

    Hoi Celesta,

    Nou dat klinkt goed allemaal zeg, zoveel watervallen gezien en tussendoor nog wat dolfijnen, voor ons klinkt dat echt als een droom. Geniet lekker van je vrijheid en de mooie natuur en pas goed op jezelf!!

    lieneke

  • 28 November 2011 - 20:41

    Marian:

    Hoi Celesta!

    Heb met veel plezier je nieuwe reisverslag gelezen! Zo, dus je zit al in je derde land. Zo te lezen is Laos echt heel mooi, die watervallen lijken me geweldig om te zien! Ben benieuwd wat je in Cambodja zoal aantreft. Daar kan ik me echt geen voorstelling van maken. Je gaat dan zeker ook vrij gauw naar Vietnam, als dat visum 28 november. (vandaag) al ingaat? Maar dan ben je misschien wel kort in Cambodja, vindt je dat niet jammer? In Vietnam lijkt de hoofdstad me wel heel interessant om te zien!
    Nou Celesta, kruip maar weer gauw in die hangmat en blijf genieten van je vrijheid! Nog heel veel plezier met het vervolg van je reis en ik hoop gauw weer een verslag van je te lezen! Hou je haaks en kijk uit voor die oude mannen die de slaapplaats met je willen delen!

    Groetjes en alle goeds van Marian!

  • 28 November 2011 - 20:49

    Arjan:

    hoi Celesta,
    als je nou nog eens naast een Laotiaanse man van 60 jaar moet liggen moet je in het laotiaans zeggen dat je het zeer besmettelijke virus Zumba hebt voor hij dat heeft opgezocht op google ben jij weer wakker !!
    maar ik ga weer stoppen je ziet wel dat ik niets te melden hebt dus tot je volgende verslag die ik weer met plezier zal lezen .
    lieve groetjes
    Arjan.
    doeiiiiiiiiiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 17045

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: