De fantastische Filipijnen! - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu De fantastische Filipijnen! - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

De fantastische Filipijnen!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

29 Januari 2012 | Filipijnen, Banaue

Hallooo!

Hier weer even een vlug reisverslagje.. vlak voor ik de Filipijnen weer verlaat!

De laatste keer dat ik wat schreef was ik nog in Singapore bij Lieke! Nu zitten we alweer ruim 3 weken verder, want zo lang krijg je een visa voor de Filipijnen, ook al zijn 3 weken nooit genoeg om alles te kunnen zien, want er zijn zoveel kleine eilandjes, en t duurt behoorlijk lang om van de ene naar de andere plek te reizen.

Toen ik in Manila aankwam heb ik gelijk een vlucht doorgenomen naar Palawan. Het (geloof ik) meest westelijke eiland van de Filipijnen, echt heel mooi! De eerste dagen in El Nido doorgebracht en daar een prachtige boot tocht gemaakt naar allerlei kleine eilandjes met grote rotsformaties en afgelegen witte strandjes! Daar ook nog een scooter gehuurd, wat een iets minder groot succes was, aangezien die wegen helemaal idioot zijn daar, met stenen en rotsen dus uiteindelijk na anderhalf uur peultjes schijten, op me bek gegaan en terug gegaan, ik was natuurlijk zo eigenwijs dat ik persee naar t strand wilde gaan wat mijn doel was. Maargoed, uiteindelijk opgegeven vlak voor dat ik er was, maarja :P

Na 3 nachten El Nido weer terug gegaan naar Puerto Princesa (klinkt echt veel mooier dan t daadwerkelijk is) en vanaf daar een tocht gedaan naar de Underground River, which is 1 van de 7 wereldwonderen zeggen ze. En het was idd heel mooi , maar of t nou echt zo fantastisch was dat t 1 van de 7 wereldwonderen is, vraag ik me af :P

Na Palawan ben ik naar Cebu gevlogen en vanaf daar een bus genomen naar een eilandje boven Cebu, Malapascua, het beloofde t nieuwe Boracay te zijn met prachtige witte stranden en helderblauwe zee. Dat van die zee klopte wel, van t zand heb ik niet zo barveel gezien, aangezien dat volgeladen stond met allerlei vissersboten. Ze weten hier niet echt heel erg hun eigen natuur te behouden en te bewonderen. Er wordt vanalles verbrand overal, waarmee ze echt het milieu verpesten en niet goed voor hun natuur zorgen (dat is sowieso overal zo in zuidoost Azie) Erg jammer aangezien het hier zo mooi is! Wel genoten van t strand en de zee in Malapascua, vanuit ben ik doorgegaan naar Dumaguette, op Negros, een leuk stadje. Daar in de buurt naar de Twin Lakes geweest, was heel mooi en rustig, niemand in de buurt. Jammer genoeg met mijn stomme hoofd mn camera daar in t water laten vallen, waardoor ik weer een nieuwe camera moest kopen, al de 2e op deze trip.. Maargoed, daarna ben ik door gegaan naar Apo Island, echt zo'n relaxed eilandje, heel klein en bijna niemand.. Je kon er echt prachtig snorkelen! Zulke mooie dingen gezien, schildpadden, koraal en gekleurde vissen! Jammer genoeg wel door een jellyfish in me kont geprikt, dat was iets minder prettig, maar gelukkig wisten die meiden op t resort dr wel raad mee.

Na Apo Island naar sugar beach gegaan, een heel mooi strand en een paar dagen heerlijk gerelaxt, gelezen, gezwommen en gelezen en in een hangmat gelegen. Daarna vond ik het wel weer tijd voor wat actie, aangezien ik zoveel strand had gezien afgelopen week(en). Dus besloten naar t noorden van Luzon te gaan, boven Manila, en daar ben ik nu nog. Neem over een paar uurtjes de nachtbus terug naar Manila, hier is het zo prachtig!! Echt weer een hele andere kant van de Filipijnen. Enorme bergen en heuvels met rijstterrassen, mensen hebben er 2000 jaar over gedaan om dat allemaal op te bouwen en t is echt immens! Afgelopen dagen in Sagada geweest, en caving gedaan, door grotten geklommen, gestruikeld en geploeterd. Nou ik heb geweten wat wat meer actie was hoor! Kleine gaatjes waar je zelf doorheen moet wurmen, langs kliffen klimmen brrr, een paar keer een halve paniekaanval gehad, een stuk of 60 keer op me plaat gegaan en door de guide voor dikzak uitgemaakt, dus toen wist ik het wel weer :P Vanmorgen nog wat gewandeld, maar ik heb nu spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat er spieren zaten, dus weer even uitrusten.. En dan weer voor een jungle trekking in Sumatra opzoek naar de Oeran Oetangs, yeaaahh, weer zo'n zin in! Nog 2 maanden even vollop genieten en ik laat weer van me horen.

Dag Liefjessss! xxxx

  • 05 Februari 2012 - 13:53

    Marian:

    Lieve Celesta!
    Weer heel wat meegemaakt in de Filipijnen! Dat land bestaat toch uit alleen maar eilanden? Enkele collega's van mij komen daarvandaan, zijn allemaal met een Hollander getrouwd.
    Uit je verhaal komt goed naar voren dat je er inderdaad wel heel erg veel mooie stranden hebt! Kijk je uit met al die actie na die hangmat en dat je niet van die kliffen duvelt?! Afijn, je hebt zo te lezen een prachtig beeld gekregen van dit land! Ik ben benieuwd naar je volgende reisstappen en hoop gauw weer wat te kunnen lezen! Heb veel plezier, kijk uit en geniet er maar lekker van hoor!
    Groetjes van Marian! Daag.

  • 12 Februari 2012 - 19:03

    Gerry Rudolph:

    Lieve Celesta,

    Wat ontzettend leuk om te lezen, waar jij nu allemaal komt en wat je doet. Dit is echt genieten volgens mij.
    Ha, zie je nog als 15-jarige bij ons over de vloer komen, wie had toen kunnen bedenken dat je bent wie je nu bent en dat je dit allemaal zou gaan doen. Meis, geniet ervan en ik ben trost op je. Gerry (Veenendaal)

  • 13 Februari 2012 - 09:05

    Celesta:

    Hee Gerry!

    Wat onwijs lief dat je een berichtje heb gestuurd!!

    Nee toen ik 15 was had ik inderdaad nooit kunnen denken dat ik dit ooit zou gaan doen! Hele andere dromen gekregen! Maar het is allemaal fantastisch en ben echt volop aan 't genieten! :D Ik hoorde net van Daphne dat ze iets van een talenreis wil gaan maken, ik hoop dat je t me vergeeft als ik haar aangestoken heb, haha :P

    liefs Celesta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 17038

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: