Kerst en oud & nieuw in Thailand! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Kerst en oud & nieuw in Thailand! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Kerst en oud & nieuw in Thailand!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

08 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Hellooo,

Tijd voor een nieuw reisverslag, zodat ik dit als herinnering kan houden.

M'n laatste reisverslag was in Vietnam, en ondertussen zit ik alweer in Singapore en in de tussentijd Zuid Thailand en west Maleisie doorgetrokken, dus t gaat hard!

Vanuit Hanoi heb ik de 23e een vlucht genomen naar Bangkok en voor de verandering kwam ik Anieke weer tegen. Een meisje uit nl wat ik al in 7 verschillende plaatsen tijdens mn reis ben tegengekomen, dus met haar en 2 australiers een taksi gedeeld naar t centrum van Bangkok. Zij ging wat mensen ontmoeten die ze al eerder tijdens haar trip had ontmoet, dus ik ging samen met die 2 jongens een reisbureau opzoeken, om te beslissen waar ik heen ging voor kerst.
Ik was in eerste instantie van plan om naar Khao Lak te gaan, had daar mooie dingen over gelezen in de lonely planet, mar t was niet echt een backpackers place, meer families, dus uiteindelijk besloten om naar Krabi te gaan en daar de nachtbus naar toe genomen die avond. Zat naast een hele grappige Australier die naar Ko Phangan ging voor kerst en oud en nieuw en die zat in de bus al aan de bier, dus die was al lekker an :P Half op me schoot in slaap gevallen, haha, maargoed. In Krabi aangekomen besloten naar Ao Nang te gaan, daar ben ik 1 nacht gebleven, want dat viel toch een beetje tegen, een hoop families ook en niet veel backpackers, dus toch besloten eerste kerstdag naar Ko Phi Phi te gaan, ook al zou dat heel druk worden met backpackers, en dat was t ook, maar t was wel een heel mooi eiland!! Jammer genoeg was ik 2e kerstdag een beetje ziek geworden op een boottocht, dus lekker lopen overgeven en barstende koppijn, dus 2e kerstdag vroeg naar bed gegaan. Eerste kerstdag wel met een paar mensen uit Denmark en Engeland uit eten geweest, dus dat was wel gezellig, maar niet anders dan anders. We hoorden wel wat kerstmuziek om ons heen, maar het kerst gevoel was er toch niet helemaal :P Maargoed, het was leuk, lekker in warm weer :D is weer is wat anders.

Na kerst doorgegaan naar Ko Lanta, op de boot kwam ik 2 griekse meisjes tegen die ook op de boottocht de vorige dag hadden gezeten, dus daar gezellig mee geklestst, met nog een sexy Spanjaard dr bij, uiteindelijk met die 2 meiden een kamer gedeeld in Ko Lanta aan t strand, dus dat was gezellig. Wel een rustig eiland, dus uiteindelijk 's avonds een drankje gedaan in een bar met 2 engelse meisjes, die spanjaard en de 2 griekse meisjes, maar we waren wel de enige in de bar, maar t was gezellig:D
Zij besloten de volgende dag naar Raillee beach in Krabi te gaan, maar voor mij zou t allemaal wat duurder worden, dus besloten om verder te gaan naar Ko Lipe, een eilandje aan de grens van Maleisie, en dat was dat een heerlijk, geweldig eiland! Zo relaxt, zo mooi. Daar uiteindelijk ook oud en nieuw gevierd, maar er was geen acoomodatie meer, dus gelukkig kwam ik de 29e een man tegen die op een boot aan t rondreizen is, voor al 14 jaar! En bij hem kon ik 3 nachten blijven, via he ook weer 2 leuke mensen uit Zuid AFrika ontmoet, zus en broer. En met hun een beetje Nederlands/Afrikaans gepraat, was echt super leuk!! Leuke taal, dus nu moet ik ook naar Zuid Afrika.. Volgende bestemming :P
Oud en Nieuw op Ko Lipe was erg gezellig! Met 2 duitsers, eenstel, en die Amerikaan eerst wat gedronken in Boom Boom bar, ohja, wat ook nog wel grappig is om te vertellen, is dat t hotel waar ik verbleef op Ko Lipe Porn Resort heette, haha. iig na de bar bij de duitsers wat gedronken. Zij hadden een fles gin met tonic, jammieee.. Dus na een paar glazen al aardig an, aangzzien we nog niks gegeten hadden. Dus om een uur of 10 zijn we naar de andere kant gegaanm Pattaya beach, wij zaten op sunset beach, dat was de rustigere kant. Eerst hebben we bij Monkey bar wat gegeten en daarna naar Pease & love bar gegaan voor 12 uur! Heel mooi vuurwerk gezien en een beetje gedanst, ook al was t vast niet zo wild als op Ko Phangan, waar de full moon p0arty's zijn, maar ik heb t wel naar me zin gehad :D

2 januari weer verdergetrokken naar Maleisie, naar Pulau Langkawi, een mooi eiland aan de westkust! Daar een vriendlijke vrouw uit Engeland ontmoet die in Bangkok woont en werkt, dus met haar een taksi gedeeld naar t gedeelte waar de hostels en guesthouses zijn. De 2e dag daar heb ik een scooter gehuurd en lekker t eiloand over gereden. Echt heel erg genoten, was een heerlijk dagje!!'s Avonds een drankje gedan bij Yellow Cafe endaar weer een paar grieken ontmoet, deze keer mannen. Daarvoor was ik nog nooit grieken tegengekomen op de reis en ineens een aantal. Dus daarmee jenga gespeeld en gezellig gekletst. De volgende dag lekker gerelaxt op t strand en toevallig kwam ik daar de 2 griekse meisjes weer tegen, die ik in ko lanta was tegengekomen, dus dat was wel heel leuk om hunweer te zien!

Die avond een bus genomen naar Kauala Lumpur, volgende dag door de stad geslenterd, een winkelcentrum met een achtbaan erin gezien, zo bizar!! Daarna naar de twin tower geweest. Beroemde gbouw in Kuala Lumpur en daarna nog wat rond gelopen door de botanische tuinen en toen waren me voeten kapot. 1 nacht in kl geleven daarna naar melaka gegaan. Ook een super leuk stadje!! Daar ook 1 nacht gebleven want wilde in t weekend in Singapore zijn om Lieke te ontmoeten. Met har heb ik op Ipse Ambulant gewerkt en zij woont nu voor 2 jaar in singapore. Dus nu ben ik bij haar en t is echt heel gezellig!! Ook heel fijn om weer isin een echt huis te zijn!! 10 januari vlieg ik naar de Filipijnen, jeeej, ook weer zin in!! Dus jullie zien wel dat ik hier nog vol aan t genieten ben! Het is echt geweldig en we gaan nog niet naar huis, nog langer niet!! hih tot gauw weer!!

Liefs Celesta

• 09 Januari 2012 - 14:24

Joke Woest:

hoi celesta, meid wat ben je geweldig bezig!!! ben trots op je! ik lees iedere keer je verhalen hoor, maar reageer niet altijd, kan alleen steeds zeggen,GEWELDIG ALLEMAAL WAT IK LEES!! let goed op je zelf, en door gaan met genieten, je bent maar 1x jong! groetjes van joke

• 09 Januari 2012 - 14:32

Lieneke:

Hoi Celesta,

Leuk om je verslag te lezen, Deborah heeft al veel foto's laten zien op face book, dat ziet er allemaal geweldig mooi uit. Veel plezier op de Filipijnen en nog een gelukkig en gezond 2012 gewenst!

groetjes van ons allemaal

• 10 Januari 2012 - 11:53

Lieke:

Je hebt weer een boel gezien en gedaan! Ga nu maar volop genieten van de Filipijnen!!

Wij vonden het ook erg leuk om je te zien en bij oms te hebben. An e voorstellen dat een huis af en toe ook wel lekker is!

Groetjes

• 15 Januari 2012 - 14:13

Marian:

Hoi Celesta!
    Goed om te lezen dat je het nog steeds zo enorm naar je zin hebt in "'reisland"'. Wat is er mooier dan zoveel moois te kunnen zien in dit prachtige werelddeel! Ik vroeg me af of die man die al 14 jaar rondreist met die boot, niet eens naar een gewoon huis verlangt. Wel heel aardig dat je daar kon verblijven toen er even geen accommodatie voorhanden was. Op de grond in de buitenlucht slapen is ook niet alles, je denkt toch steeds aan die slang die over je heen kan komen kruipen...Je komt trouwens wel veel nationaliteiten tegen zeg. Dat er zoveel Grieken opduiken is wel apart, maar het lijkt wel voor de hand te liggen waarom. Ze zullen hun eurocrisis wel ontvluchten...In hun land is het ook geen pretje meer.
    Erg leuk dat je even in een huis kon verblijven, dat is misschien wel een keer een verademing na al die hostels! Wat doet Lieke trouwens zoal in Singapore?
    Ik zie dat jij al op de Filippijnen zit terwijl ik dit nog tik. Het lijkt me geweldig om dat land eens te zien, ik hoop dat je het er naar je zin hebt! Hoe lang blijf je daar en waar ga je daarna heen?
    Lieve Celesta, het was heel leuk om weer een stuk van je te lezen (het stuk daarvoor heb ik gemist en ga ik nog lezen)! Nog heel veel plezier en geniet er maar van! Vanuit ons grauwe kouwe kikkerlandje groeten van Marian, ook van Arjan natuurlijk!