De reis - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

De reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celesta

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal,

Nou, ik ben veilig aangekomen op de plaats van bestemming, dat ten eerste. Het is hier nu iets voor half 8 's ochtends en ik ben al een paar uurtjes wakker. Gister was ik 3 uur 's middags hier aangekomen, toen ben ik om 6 uur naar bed gegaan en heb ongeveer 11 uur geslapen.

Woensdag om 16.00 uur zijn we gaan rijden van huis nar schiphol, hoe dichter we bij schiphol kwamen, hoe zenuwacdhtiger ik werd. We waren er natuurlijk veel te vroeg, maar ik kon wel al meteen inchecken, dus dat hebben we gedaan. Daarna zijn we bij een restaurantje gaan zitten die nog voor de douane was, Daar hebben we ongeveer een uurtje of 3 gezeten. Denise en Mike waren ook nog gekomen om me uit te zwaaien, dat was echt super lief van ze!!
Toen we bij het restaurant zaten begon ik toch wel steeds meer te beseffen dat ik m'n ouders en m'n broertje gewoon een half jaar niet zou zien! Tenminste, als ze niet langskomen. M'n vader is wel van plan om langs te komen, dus dat is echt een leuk vooruitzicht! Bij het restaurnt moest ik toch al wel huilen om heti dee dat ik ze zo lang niet zou zien en omdat ik gewoon niet wist hoe het hier zou gaan worden. Toen we rond een uurtje of 8 naar de douane gingen lopen werd het allemaal steeds erger. Ik was echt heel verdrietig en het afscheid was ook echt heel moeilijk en verdrietig.
Door de douane heen was ik nog steeds aan 't huilen, dus ik ben jankend naar m'n gate toegelopen. Ik kwam daar aan en d'r stond al een onwijze rij, dus ik was eerst maar even naar de wc gegaan en daarna in de rij gaan staan. Ik zag natuurlijk al allemaal chinezen stan die allemaal naar hong kong gingen, dus ik dacht al; ojee, volgens mij gaat niemand van deze mensen naar Nieuw Zeeland. In het vliegtuig ging ik op zoek naar m'n plek, en ja hoor, ik kwam te zitten naast een oud chineens mannetje, echt, chinezer kon gewoon niet. Gelukkig kwam er naast die Chinees weer een Nederlander te zitten, dat was wel een aardige man waar ik een beetje mee heb zitten praten. Jammer genoeg moest ie niet naar Nieuw Zeeland.
Ik had een slaappil ingenomen rond 11 ur in in 't vliegtuig, maar die heeft echt absoluut z'n werk niet gedaan want ik heb niet zo goed geslapen in het vliegtuig.

In Hong Kong aangekomen moest ik op zoek naar een transfer balie, bleken er meerdere te zijn. Ik zag een bord met transfer W1, transfer E1 en transfer E2. Ik was nog samen met die Nederlandse man uit het vliegtuig, dus hebben we de trin genomen naar een ander deel van het vliegveld, daar aangekomen bleek dat ik bij W1 moest zijn, dat was dus waar ik net vandaan was gekomen! Die Nederlandse man moest de andere kant op, dus toen ben ik het stuk wat we met de trein afgelegd hadden helemaal terug gaan lopen met m'n zware handbagage! En Esther, ik vergeef het je echt nooit meer dat je zei dat je je warm aan moet kleden. Ik had het toen echt zó heet! Haha, niet normaal. Maargoed, eenmaal terug heb ik m'n boardingpass opgehaald en ben ik een beetje rond gaan lopen bij het gedeelte waar mijn gate was. Op een gegeven moment had ik zo een enorme dorst! Dus ik ergens wat te drinken gehaald, geen idee wat het was, maar het was VIES!! Gatverdamme, echt zo ranzig. Maarja, ik had zo'n dorst, dus ik dronk het wel gwn op. Ik heb ook nog daar op het vliegveld het cadeautje van Esther en Joelle uitgepakt, echt super leuk was die!!:D Een fotoboek met foto's van onze vakantie in Malgrat de Mar. Ik heb echt gelachen daar op dat vliegveld! Superlief.

De volgende reis van Hong Kong naar Nieuw Zeeland was erg lang!! Het was eigenlijk weer neen soort nacht, omdat het in China al 7 uur later was. Dus toen ik aankwam in Auckland, Nieuw Zeeland was het 11 uur 's ochtends. Die laatste reis heb ik niet echt contact gehad met mensen. Ik zat naast een Chinees stel met een onwijs schattig jongetje! Die was echt zo poepig. Ik had wel een relaxte plek want er zaten helemaal geen mensen voor mij. Maarja, ik was blij toen die reis eindelijk voorbij was! In Auckland was het lekker zonnig. En nu is de accu van m'n laptop leeg, dus de rest van 't verhaal en de aankomst bij de mensen thuis schrijf ik de volgende keer!


Heeeel veel liefs en kusjes
Celesta

  • 15 Januari 2010 - 20:29

    Ilona:

    Aaah poepie,
    ik ben blij dat je veilig aan bentgekomen..(A) ik kijk uit naar je vervolg. Hoe de mensen zijn en of de kindjes beetje lief zijn <3..

    Hahaha gott mevrouw zit naast een ooude chineees xD gelukkig had je wel een aardig man met wie je dan wel naar de verkeerde transfer bent gereden;)..

    Have fun honey, & je moet even zeggen wanneer je x op skype bent!

    Liefs,xx

  • 16 Januari 2010 - 11:50

    Esther:

    Hey Celesta,
    Leuk dat je al zo snel een berichtje hebt geschreven!
    Je had waarschijnlijk een vliegtuig met een goede verwarming ;)!
    Gelukkig dat je t een leuk cadeau vond, 't was ook heel leuk om te maken :P!
    xx Esther

  • 16 Januari 2010 - 12:17

    LindaV:

    Hé leuk, die waarbenjijnu-site! Heftig, zo'n afscheid en dan ook nog al die Chinezen erachteraan. Maar nu lekker op plek van bestemming en 24 graden, ik ben jaloers!
    Enjoy!


  • 16 Januari 2010 - 13:27

    Pa Sjaak :

    Ik zeg: dag Celesta. Ze zullen in Hongkong toch ook wel gewoon water hebben. En kon je niet met die trein terug? Het is een mooi verslag Celesta, met hier en daar een tikfoutje! Even nalezen die hap zeggen wij dan! Tot later!

  • 16 Januari 2010 - 18:45

    Daniëlle:

    IK WIL BIJ DANIELLE ETEN. =) We zitten nu op me broers verjaardag en nog steeds ben je t onderwerp van gesprek. :P Leuk om die stukkies te lezen! Dus snel weer schrijven ;)

    xxxkusjee

  • 16 Januari 2010 - 21:22

    Arjan.....:

    hoi celesta na een lange vermoeiende reis ben je aan de andere kant van de wereld!!ik vond je verhaal erg leuk om te lezen heb je die baby de zumba al geleerd??nou heel veel lol daar en tot je volgende verhaal groetjes ARJAN...
    doeiiiii......

  • 16 Januari 2010 - 21:35

    Marian.:

    Hoi Celesta!
    Wat een reis! En een erg leuk verslag! Vijf uur smorgens belde je pa dat je goed was aangekomen! En nu zit jij in de zon en wij zitten weer in de sneeuw. Niet gek, dat leven van een au pair... Groetjes van Marian!

  • 17 Januari 2010 - 12:46

    Marjan En Richard:

    Hoi lieverd,
    Wat kan jij leuk schrijven zeg, dat talent heb je vast van je vader.
    Je hebt je er goed doorheen geslagen voor zo'n eerste reis. Spraken de mensen in Hongkong nog een beetje Engels? Wat een zit is het als je naar de andere kant van de wereld vliegt he. Ik vond het al zo'n klere eind naar Australie en dan is Nieuw Zeeland nog een stuk verder. We hebben je verhaal over je eerste belevenissen ook al gelezen. Lijkt ons allemaal prachtig en zijn benieuwd naar de eerste foto's.
    Leuk dat je ook al een meisje van je eigen leeftijd hebt ontmoet. Kan je binnenkort lekker gaan feesten. Wees voorzichtig met het zonnen.
    Liefs van ons allemaal.
    Marjan, Richard, Rutger en Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 17054

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: