Aankomst en eerste weekend! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste weekend! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste weekend!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celesta

17 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hoi allemaal,

Ten eerste, ontzettend bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik vind ze erg fijn om te krijgen en te lezen!

Nou, ik was gebleven bij dat ik aankwam in Auckland. Het was nog een heel gedoe om het land in te komen, in het vliegtuig moest ik een soort formulier invullen wat ik in nieuw zeeland ging doen en of ik eten inbracht enzo. Dus ik had gezegd dat ik één tube mayonaise had (waar de mensen trouwens heel blij mee zijn:D) Ze zijn gek op Nederlandse mayonaise! Maargoed, toen ik daar allemaal doorheen was moest ik opzoek naar waar de binnelandse vluchten gingen. Daar kon ik dan m'n boardingpass ophalen en toen moest ik ongeveer een kwartier lopen naar waar de binnenlandse vluchten vertrokken. Onderweg begon er een meisje tegen me te praten. Zij kwam dus uit Duitsland en ze ging naar Wellington om daar voor een half jaar High school te doen. Zij was pas 16 jaar! Maar we begrepen mekaar goed met t afscheid nemen van familie en overstappen en dat soort dingen, dus we hebben emails uitgewisseld. Haar vlucht ging iets eerder dan de mijne, dus daarna was ik nog een uur aan 't wachten tot ik kon gaan. Toen ik in dat vliegtuig kwam was ik echt verbaasd! Het was zo'n klein schattig vliegtuig en ik heb er een foto van gemaakt van de binnenkant, die zal ik op hyves zetten. Je kon gwn de cockpit zien enzo!:P Toen ik aankwam in Tauranga was Denise op me aan 't wachten (das de moeder van de kinderen) Ze was er samen met Aaron (6 jaar) Ryan (3 jaar) en Jared (3 maanden). We gingen opweg naar hun huis en het eerste wat mij natuurlijk opviel was het rijden aan de linkerkant van de weg, das echt zo raar en verwarrend!:P Maargoed, ik heb zelf nog niet gereden, dat gaan we vanaf morgen proberen. Eerst een aantal keer met Denise naast me.
Ongeveer een half uur later kwamen we bij hun huis aan. Ze hebben een gelijkvloers huis en ik dacht eigenlijk dat het groter zou zijn, maar het is groot genoeg hoor!:P Ik heb m'n eigen kamer en eigen badkamer, tenzij de kids in bad willen, dan moet 't wel in 'mijn badkamer'. Hetgene wat ik toen ik aankwam en nu nog steeds een beetje, het moeilijkst vindt is het accent waarmee ze praten. Ik kon de kinderen en Denise en Vaughan (de vader) zo slecht begrijpen, dat was wel echt irritant. 's Avonds hebben we chinees gegeten en toen ben ik om 18.00 uur naar bed gegaan, want ik was nog zo moe. Toen heb ik geslapen tot 's morgens half 5 ongeveer.

Gisterochtend gingen we rond een uur of 10 opweg naar Hamilton, daar woont de moeder van Denise, dus de oma van de kids, zij is op haar 19e geemigreerd naar Nieuw Zeeland, dus met haar kon ik een beetje Nederlands praten! Dat was wel fijn. We waren daar ongeveer rond 12.00 uur, dus toen hebben we eerst ff wat gegeten en gedronken enzo. Om 15.00 uur ging iedereen naar de kerk, want er was een 25 jarig huwelijksfeest van de zus van Denise. Ik was toen bij die oma thuis gebleven om nog wat te slapen. Rond 16.00 / 16.30 uur waren ze weer terug en toen ben ik er ook weer uitgegaan. Toen heb ik een meisje ontmoet die au pair is bij de broer van Denise, Andrew. Dat meisje komt uit Duitsland en ze is ook 19 jaar, zij heet Nathalie en met haar klikte het echt heel goed! Dus dat was echt heel leuk!:D We zijn eerst een tijdje op het feest gebleven, maar er waren daar zoveel mensen en allemaal onbekend voor ons! Dus het was goed dat we elkaar hadden. Het was wel grappig, want er was dus veel familie en een aantal van hun konden ook Nederlands praten, dus ik heb nog met een paar mensen Nederlands gepraat. Zij vertelden verhalen over dat ze 6 weken op de boot hebben gezeten van Nederland naar Nieuw Zeeland toen ze rond de 20 waren, dus net na de 2e wereld oorlog. Later op de avond ben ik met Nathalie een film gaan kijken, four weddings and one funeral bij haar familie. Die wonen naast die oma. Dat was wel gezellig. Vandaag (zondag) zijn we nog een uitstapje gaan maken naar Hamilton Gardens, dat was mooi om te zien! Allerlei verschillende bloemen uit verschillende landen. Ze hadden bijvoorbeeld een tuin uit Italie en uit China en allerlei verschillende dingen om te zien. Ik heb daar een hoop foto's gemaakt, dus die zal ik ook op m'n hyves zetten. Het was erg warm vandaag en ik had teveel bagage in Nederland, dus ik had m'n zonnebrandcreme dr uit gehaald en nog geen nieuwe gekocht. Dus nu ben ik op m'n borst echt verbrand! Het is helemaal rood:P Komt natuurlijk omdat ik van mzzelf zo'n witte bleekscheet ben, haha. Maargoed, ik heb dr nu wat verkoelende aftersun opgedaan, dus dat zal wel weer goedkomen.
Rond 17.00 uur vanmiddag zijn we weer teruggereden naar Tauranga, dat is ongeveer anderhalf uur rijden. En het is een mooie route! Het is een beetje heuvelachtig en veel groen.

Verder zijn de kinderen leuk, Aaron is echt zo'n wijs mannetje die me van alles wil vertellen en hij wilt me een liedje op de piano gaan leren. Ryan is schattig, maar ik denk dat ie nog een beetje verlegen is, want als ik iets aan m vraag gaat ie naar zn moeder of geeft ie geen antwoord. En Jared is echt zooo een lief schatje! Hij lacht echt een hoop en het is zo schattig om hem in slaap te zien vallen. Echt lief. Gister was die in slaap gevallen in mijn armen, echt heel lief.
Morgen en overmorgen blijft Denise me nog thuis om me van alles te leren over 't huishouden enzo en wat het dagritme is, dus dan begint vast het echte werk!:D De kinderen hebben nu in iedergeval nog 2 weken zomervakantie, dus dat ten eerste en daarna als Aaron weer naar school gaat wordt het denk wat rustiger. Maar eerst maar is even deze week afwachten. Ik ben in ieder geval blij dat mijn eerste weekend zo leuk was! Het was veel leuker dan ik had verwacht en ik vond het fijn om iemand te ontmoeten van mijn eigen leeftijd. We hebben ook afgesproken om vaker in het weekend wat te gaan ondernemen. Ik ben ook erg benieuwd naar het strand hier! Ik hoorde van Vaughan dat 't echt wit zand is en zo mooi! Dus ik ben ecvht heel erg benieuwd!:D

Nou, nu hebben jullie voorlopig wel weer wat te lezen. En ik schrijf gauw weer m'n volgende verhaaltje!
Ik hoop reacties van jullie te krijgen want dat vind ik erg fijn en leuk om te lezen!

Dikke kus van Celesta

  • 17 Januari 2010 - 08:51

    Marianne (zumba):

    Hoi Celesta,
    Wij vinden het ook leuk om je verslag te lezen en volgen je op deze site.
    Fijn dat de reis en alles goe is gegaan en suces verder
    groet,
    Lotte Jilles en Marianne

  • 17 Januari 2010 - 12:39

    Joke Woest:

    hallo Celesta,ik heb je verslag gelezen, echt heel gaaf om te lezen, ben blij dat het tot nu al goed lijkt, en dat de kinderen schatjes zijn , dat is al fijn.en al een meisje waar je iets mee kan gaan doen,
    ook heel gezellig.
    fijne tijd , en tot je volgende verslag , Leuk !! groetjes van hier uit friesland

  • 17 Januari 2010 - 13:02

    Mama Saskia:

    Hoi Celest
    We hebben elkaar wel net op skype gesproken, maar toch nog even een reactie. Succes met auto rijden en rij lekker even naar het strand, klinkt zo mooi.
    Kusje

  • 17 Januari 2010 - 13:35

    Ilona:

    Celesta!

    aah ben echt blij dat je al leuke gezellige mensen hebt ontmoet! het gaat helemaal goed komen met jou daarzo! =D
    Leuk dat die ouders ook zo aardig zijn enz en dat je leuke dinge gaat ondenemen in de weekenden. dan voelt het ook echt als een vakantie lijkt mij!

    Ben erg benieud naar je foto's en hoe het links rijden gaat(A) succ6.

    Veel liefs, & ook groetjes van mn ouders

    xx

  • 17 Januari 2010 - 14:52

    ARJAN>>>:

    hoi celesta,
    gisteren je verhaal gelezen en vandaag alweer een nieuw verhaal toe maar het kan niet op ik vond het weer onwijs leuk om te lezen en weet nu ongeveer hoe het gaat leuk dus maar ik had ook niet anders verwacht!!! nou werk ze en weel plezier tot je volgende verslag lieve groetjes ARJAN....

  • 17 Januari 2010 - 15:05

    Marian:

    Hoi Celesta! Wat heb je al veel gezien/beleefd in dat eerste weekend! En zo dicht bij de zee lijkt me heel leuk( kijk wel uit voor haaien...). Leuk dat je in je vrije tijd wat kan ondernemen met die andere au pair in de familie! En zo te lezen is het gezin waar je in zit leuk (gelukkig heeft die baby nog geen accent!).
    Veel liefs van Marian!

  • 17 Januari 2010 - 16:26

    Esther:

    Hey Celesta,
    Leuk om weer het vervolg te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en iemand hebt gevonden waarmee je gezellig kunt optrekken!
    xx

  • 17 Januari 2010 - 20:11

    Lieneke:

    Hoi Celesta,
    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt. Gelukkig blijft de moeder van het gezin deze week nog 2 dagen te thuis om je een beetje wegwijs te maken, daarna gaat het je vast allemaal lukken. En de weekenden komen volgens mij ook helemaal goed, leuk dat je een leeftijdsgenootje hebt gevonden, je kan in iedergeval goed je Duits en Engels ophalen!.
    We blijven je volgen en kijken uit naar je volgende verslag! Groetjes Lieneke

  • 18 Januari 2010 - 17:12

    Milou:

    Hi Celestaaa! Wat een leuke verhalen! :) Je gastfamilie klinkt in ieder geval erg aardig & toch wel handig dat je nog een beetje Nederlands kan praten hihi! Wacht maar, straks heb je ook zo'n accent van daar...;) Leuk dat je gelijk wat mensen heb leren kennen, volgens mij gaat het helemaal goedkomen in het verre Nieuw-Zeeland:D! Houd ons op de hoogte! xxx

  • 19 Januari 2010 - 10:25

    Rianne:

    Hee Celes,

    Wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat! Ben zelfs jaloers om te lezen dat je verbrand bent, dat geeft in ieder geval aan dat de zon er lekker brandt!! Fijn ook, die klik met dat duitse meisje, is toch fijner dingen ondernemen met z'n tweeen dan alleen. Geniet maar lekker en ik hou je verhalen bij!

    Liefs,
    Rianne

  • 19 Januari 2010 - 18:49

    Maayke:

    Heee Celessie!

    Klinkt echt leuk allemaal joh!! Fijn dat je het nu al naar je zin hebt!! En leuk dat je een meisje hebt ontmoet, heb je inderdaad ook nog iemand van je eigen leeftijd! Deze week iig heel veel plezier en ik spreek je snel weer!

    Kusjexx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17052

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: