De reis, deel 2 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu De reis, deel 2 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

De reis, deel 2

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

17 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Oke, ik was gebleven bij dat we bij de Franz Josef glacier waren geweest en helemaal doorweekt geworden.

Paar dagen later gingen we van Haast naar Wanaka. Dat was echt een enorm mooie route! Bergen, watervallen, blue pools. En toen.. opeens toen we een hoek omgingen, een prachtig enorm blauw meer! Echt schoonheid! Dat was lake Wanaka, daarnaast had je ook nog lake Howea. Echt prachtige grote meren tussen bergen in. In de winter ligt dr ook sneeuw op die bergen, dat lijkt me ook een bijzonder gezicht. In Wanaka hebben we een boottocht gemaakt op 't meer. 's Avonds in Wanaka overnacht.

De dag daarna naar Queenstown!! Oeeeh wat een leuk stadje!:d Zo toeristisch, levendig, tussen de bergen, aan een meer. Geweldig!! We kwamen daar aan de dag voor m'n verjaardag. En aan 't eind van de dag had ik besloten om toch een skydive voor m'n 20e verjaardag te gaan doen!! Dus wij bij 't hostel boeken, blijkt alles vol te zitten in Queenstown! Wel nog plek in Wanaka, dus op mijn verjaardag 7 uur in de ochtend opgestaan om terug te gaan naar Wanaka! Whoeeeeii zenuwachtig!!:O Maaar was wel echt zooooo gaaf, de skydive. Het moment van 't vliegtuig uitvallen was echt whaaaaaa ohhhh mijn god oh mijn god!! Maar echt zoo gaaf, die wind keihard langs je heen, 't uitzicht. Echt een aparte en gave ervaring!(L) 's Avonds lekker uit eten geweest met Sjaak, en Linda was ook aangekomen op m'n verjaardag, en champagne gedronken. Jeeej!

De dag na mn verjaardag waren we naar Milford Sound gegaan, das weer aan de westkust, 5 uur bij Queenstown vandaan. Daar hadden we om 3 uur 's middags een boottocht heen, weer door sounds, zie de reis, deel 1. Echt enorm hoge bergen, met vatervallen weer. Gewoon echt zo onbeschrijfelijk mooi!

In 't weekend hebben we wat boeren uit Pijnacker/Nootdorp bezocht, die in 't zuiden van 't zuidereiland waren gaan wonen. Erg gezellige dagen!

Maandag weer teruggegaan richting Queenstown. We moesten een hoop kilometers maken deze dag, omdat we die vrijdag de ferry naar 't noordereiland terug moesten hebben. Dus aan 't eind van de dag in Twizel aangekomen, daar heb je mount Cook, de hoogste berg van nz! Ook heb je enorme lichtblauwe meren, omdat er ijsdeeljes van de berg in 't water terecht komen, waardoor de meren Pukaki en Tekapo heel lichtblauw worden. Echt zo mooi om te zien! Maar 't was wel balen, want die dag was 't echt weer heel slecht weer, dus echt niks van Mount Cook gezien:( Dus sowieso een reden om ooit nog terug te gaan naar nz! Wat ik zeker van plan ben:D

Woensdagavond waren we in Amberly aangekomen, daar hebben we ook nog iemand bezocht die in 1980 van Pijnacker naar nz is geemigreerd. Hij heeft een winery in Amberly, dus daar hebben we 's avonds wijn zitten drinken van 100 dollar. Echt lekker en gezellig!:D De donderdag voor we teruggingen naar 't noordereiland waren we weer in Kaikoura, en deze keer gezwommen met de dolfijnen!!:D Ook echt zoooo gaaf! Waren allemaal wild dolfijnen, dus je mocht ze niet aanraken, je kreeg een snorkelse en een soort surfpak aan. En één keer gleed ik van de boot 't water in en dr zaten gelijk 5 dolfijnen onder me. Echt een ervaring!!:D

Vrijdag 16 april weer afscheid genomen van 't prachtige zuidreiland! En met de ferry teruggegaan naar 't noordereiland. Aangekomen in Wellington, de hoofdstad van New Zealand, daar even de toerist uitgehangen en de rest van 't weekend richting Tauranga teruggereden. Mooie stranden gezien, leuke stadjes bekeken en genoten van 't veel warmere weer op 't noordereiland! Ik kan zelfs nu nog in m'n korte broek lopen buiten, terwijl je, als je 't omdraait qua weer, 't nu als een november zou moeten zijn in nl. Dan kan je echt niet meer in een korte broek lopen! Dus ik geniet nog volop:!d

De maandag dat ik weer aan 't werk moest, met Ryan, mn vader en Linda Tauranga laten zien en de plekken waar ik kom hier. Ook nog even naar 't strand geweest. Daarna gingen Sjaak en Linda up north en kon ik verder aan 't werk. Wel gek om na zo'n lange tijd met mn vader weer zonder m te zijn.

Maargoed, 't weekend daarna kwamen ze weer terug en waren we naar Rotorua en Taupo gegaan. Dat is ongeveer 50 km hier vandaan. Dus niet ver voor Nieuw Zeelandse begrippen! Daar had je nog allemaal vulkanische gebieden. Stinkende zwavel! Bah, dat stinkt echt naar verrotte eiren. Scheelde wel voor Sjaak, hij kon gewoon scheten late als een gek. Het stonk er toch altijd:D Zondag naar Lake Taupo gegaan, ook een mooi meer! Daar nog even op een terrasje gezeten enzo. 's Avonds terug in Rotorua bij kiwi's gekeken, de vogels van nz! Mensen hier noemen zichzlf ook kiwi's. Wel grappig:P

Maarja.. toen moest ik maandag toch echt weer een keer afscheid nemen van Sjaakiee:( Gelukkig minder erg deze keer, want ik wist al waar ik was en dat 't ook weer niet zo lang ging duren voordat ik weer naar nl ga! Wanttttt ik ga 5 juni al weg bij de familie hier, best snel ineens! Want ik ga nog een maand naar Australie!!!:D Woeeeeii echt zin in! Maar ik ga de kids en Kristel en iedereen hier zeker wel missen!! Maar ik vind het ook wel weer leuk om over 2 maandjes iedereen in nl weer terug te zien hoor:)

Jullie horen vast gauw weer een verhaaltje van me!

Lieve kusjes!
Celesta

  • 17 Mei 2010 - 16:26

    Esther:

    Hoi Celesta,
    Wat leuk om je verhalen weer te lezen! Je maakt daar zoveel mee, en het klinkt ook allemaal zo mooi! Die foto's op je hyves zijn ook erg mooi.
    Je bent nu al best wel een lange tijd weg, mis je wel al hoor!!!!
    Maar wel leuk dat je ook nog naar Australie gaat!
    Dikke knuff en xxxx

  • 24 Mei 2010 - 06:14

    Lieke:

    pfff, wat heb je een boel gezien en mee gemaakt zeg!! Supergaaf hoor!

    Nu al aan het aftellen naar je maand Australie? Nog maar fftjes en dan is het zover!!

    Liefs

  • 30 Mei 2010 - 12:52

    Arjan.:

    hoi celesta,
    ik ben niet zo snel met reageren maar denk maar zo beter laat dan nooit.
    ik vond je verhaal lekker gezellig en vind het nogal wat dat je alleen naar australie gaat maar als je straks weer bij ons in nederland komt heb je er een hoop ervaringen bij en kan je een hoop vertellen aan ons.
    ik zie er ook naar uit dat je weer naar huis komt kunnen we misschien weer eens samen naar de zumba als je dat nog leuk vind? maar dat is nog ver weg.
    sjaak heeft hier in huis pas ook nog een scheet gelaten de ramen hebben hier ruim 6 dagen open gestaan het leek wel op tjernobiel of die vulkaan waar jij het over had!!!
    hi hi hi hi hi hi hi hi nou het pijl begint te dalen dus is het tijd om er een einde aan te breien.
    celesta ik wens je daar nog heel veel plezier en lol en ben benieuwt naar je avontuur in austalie.
    lieve groetjes ARJAN.
    p.s natuurlijk ook van marian die heeft ook mee zitten lezen en gaf mij de eer om wat te tikken naar jou.

    LIEFS van ons bijde!!!
    MARIAN EN ARJAN.
    doeiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 17034

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: