Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

17 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hier dan mn eerste reisverslagje, uit verweggibangkokkiestan. Het is hier allemaal heel massaal en groot en heel veel indrukken!

Toen ik aankwam regende het even verschrikkelijk, gelukkig zijn 't alleen maar buien, maar moest dus wel ff op m'n spullen wachten. Daarna opzoek gegaan naar hoe k de stad in kon komen, uiteindelijk een trein genomen, dat was nog te doen, maar daarna moest ik een bus nemen, maar kon het busstation niet vinden, dus ik dacht; kan je verdwaald zijn ergens, als je toch al niet weet waar je wel heen wilt :P Maar goed, uiteindelijk dus een bus gevonden waar k mee ben meegereden. Gekkigheid, alleen maar thaien in die bus waarvan bijna niemand engels sprak, dus kon k niet duidelijk maken dat k naar Khao San Road wilde, hier in bussen lopen mensen met een rammelkistje langs en daar moet je dan betalen voor je busticket ofzo. Maar gelukkig was er een meisje dat Engels sprak, wel Thais, en die nam me letterljk mee aan dr hand naar de weg waar ik heen wilde. Echt een lief meisje!

Gisteravond was ik kapot, heb wat te eten gehaald bij een kraampje en nog ff op internet gezeten, want ik voelde me moederziel alleen. Zo'n grote anonieme stad waar je niemand kent, k heb nu ook bijna nog geen enkele backpacker echt gesproken, omdat je in je eentje een kamer hebt en 't is zo'n grote stad dus iedereen is al bijna met iemand samen. Dus het liefst wil ik hier zo snel mogelijk weer weg. En ik kijk ook echt uit naar morgenavond als Sjaak komt!

Vandaag heb ik ff lekker lang uitgeslapen, ik had vannacht een soort omgedraaide fiesta. Ik heb geslapen van half 9 tot 1 uur 'snachts zo'n beetje en toen ben ik pas rond half 6 's ochtends weer in slaap gevallen tot een uur of 12 's middags, dus mn ritme is nog niet helemaal goed:P En ik ben ook echt zo'n oenie he, de lampen deden t niet en de airco en k dacht alles zal wel kapot zijn ofzo, maar toen ging k dr net vragen bij de receptie en toen bleek dat je dat kaartje van je sleutel in zo'n gleuf moest doen, hahah zo dom. Heb k gister alleen maar met mn zaklampje zitten werken en t super heet gehad in bed, terwijl k wel voor airco had betaald!:P hahaha, k had echt lol om mezelf.
Maargoed, verder vandaag me laten ompraten door allemaal irritante mannetjes met tuktuk's, dat zijn van die soort open taxi's. Opzich is t wel handig hoor, maar ze zijn zo irritant. Eentje die zei al dat die mn vriendje wilde worden, en ze halen je over tot dingen die je niet wil (dus je leert hier wel goed nee zeggen). Heb iig paar tempels bekeken, wel echt super mooi, van die grote goude boedha's enzo :) als je zo'n tempel binnenkomt voel je echt een soort rust die daar hangt, misschien ook door de stilte, maar 't is echt mooi! Op een gegeven moment was ik bij zo'n tempel geweest en wilde ik dat die toektoek chauffeur me weer terug bracht naar khao san road, maar hij wilde me eerst een winkel insturen, waar ze pakken op maat maken, en als ik daar dan naar binnen ging of wat kocht dan kregen zij gratis benzine, dus dat had k vanmorgen gedaan, omdat zo'n mannetje me dat geflikt had, dus toen wilde 's middags me nog 1 dat aan doen en toen zei ik nee, en toen kon ik gaan lopen. Maarja, ik dacht ik ga nog liever lopen dan 1 minuut lager bij die irritante toektoek chauffeurs dr in te zitten, dus het is maar goed dat ik zo'n geweldig richtingsgevoel heb, want ik heb de weg helemaal terug gevonden zelf! Haha :D Verder heb ik net een voetmassage gehad die behoorlijk heftig was, ik dacht dat dat lekker moest zijn, maar 't was op sommige momenten behoorlijk pijnlijk.Daarna gingen ze nog ff mn hoofd zo ver mogelijk naar links en rechts duwen, ook niet echt heel prettig, maarja joh :P Misschien moet ik nog leren ermee om te gaan ofzo:P met die hardhandigheid van Thaise massages. Ik ga me dr vast nog wel een keer aan wagen, ooit! Nu ga ik zo maar ff op een terrasje zitten, kijken of ik wat backpackers kan spreken, want ben nog niet echt moe, 't is nu 21.00 uur hier. Morgen ga ik misschien een kijkje nemen in Chinatown, en hoorde van een paar Nederlanders die ik wel al heb gesproken dat t ook leuk is om bij Grand Palace te kijken, heeft de koning vroeger gewoond ofzo. Dus morgen nog ff uitzitten en dan komt Sjaak snachts aan, komt allemaal goeeeed!! Maar ik mis jullie allemaal wel hoor, moet wel veel meer wennen aan alles dan de vorige keer in NZ en australie. Gelukkig heb ik zo'n lieve mama die mij geruststelt en zegt dat t allemaal goed komt. Nou, genoeg voor vandaag!

Heeeeel veel liefs,
Celesta

  • 17 Oktober 2011 - 14:17

    Milou:

    Yeah, ik ben de eerste! Leuk om zo snel wat te horen. Het zal wel wennen zijn, zo'n grote stad & zo alleen. Heb in Kos ook de eerste avond gelijk met m'n moetie gebeld door pure eenzaamheid ghehe. Goed dat je er al op uit ben gegaan, misschien moet je zelf een tuktuk kopen hahah! Maar het komt allemaal goed, straks ben je er niet meer weg te slaan! Gelukkig is Sjaak er bijna! Veel plezier & succes! =) xxx

  • 17 Oktober 2011 - 18:19

    Lieneke:

    Hoi Celesta,
    Gelukkig ben je veilig aangekomen, zo te horen heb je meteen al aardig wat gezien, je durft wel zeg. Fijn dat Sjaak straks komt kunnen jullie gezellig samen thailand bekijken. veel plezier verder he en pas goed op jezelf!

    groetjes Lieneke

  • 17 Oktober 2011 - 19:07

    Mams:

    Hoi schatje
    In een korte tijd al veel meegemaakt, denk veel aan je. Maar alles gaat goed komen.
    Vandaag vroeg iedereen op Veenhage hoe het was gegaan. Veel collega's leven dus met je mee. Ga lekker genieten. Ik heb genoten van je verhaal. Hoor weer van je.
    Dikke kus je mams

  • 17 Oktober 2011 - 19:28

    Marian:

    Wat kun je in een dag toch al veel meemaken in zo'n enorme stad...En al bijna gebroken door een Thaise massage(let op je nek! ). Doen die Thaise meiden bij ons in de kantine ook. Vandaag in de krant een Thaise oma, tot haar borst in het water. Hopelijk houdt dat gauw op!
    Moedig dat je zo de stad induikt met bus, trein, tuktuk (klinkt echt Aziatisch zeg!). Ik heb oma net gebeld, wat verteld over je belevenissen daar. Ze vond het fijn om wat over je te horen! Je krijgt de groeten van haar! Wij waren heel blij dat je moeder oma had gebeld dat je veilig was aangekomen, heel blij om wat over je te horen!
    Heel erg leuk voor je dat je Sjaak morgen ziet, lijkt me heerlijk als je nog maar net als een speldenknopje in zo'n miljoenenstad zit! Doe hem van ons de groeten, veel plezier daar met Sjaak en hou je haaks!!
    Groetjes van Marian, natuurlijk ook van Arjan!


  • 18 Oktober 2011 - 10:56

    Esther:

    Hoi Celesta, erg leuk dat je weer aan 't schrijven bent! Ik ga je weer volgen :).
    Leuke belevennissen al, als je wat meer mensen leert kennen kun je je draai vast sneller vinden. En je vader kan je daar natuurlijk ook al bij helpen :).
    Veel plezier! Xxxx

  • 18 Oktober 2011 - 12:09

    Chantal:

    Hey meid,

    Gaaf joh dat je nu helemaal daar bent!
    Zo zie je maar weer, dat we elkaar totaal niet meer spreken!
    Ieder geval heeel veel plezier! en ik hou deze site in de gaten voor je verhalen. =)

    Liefs,
    Chantal

  • 18 Oktober 2011 - 19:33

    Joke Woest:

    hoi celesta, je bent weer ver weg,
    maar je zal zien dat Thailand ook heel mooi is, ik weet het alleen van de verhalen en foto's, van de meiden hier,
    en zo ook als in n.z moet je eerst weer leuke mensen ontmoeten, en dat ga je zeker lukken!, en anders blijft het. je bent met het aller mooiste wereld deel begonnen!! dus dat is wennen.babs gaat 1 nov. weer naar indonesie, als ze hier is mist ze het, maar n-z daar zou ze willen wonen, (als wij er met zijn allen ook zouden wonen haha) ik wens je een super mooie tijd, en groeten aan sjaak! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 17031

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: