De reis, deel 1 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu De reis, deel 1 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

De reis, deel 1

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

16 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal!

Ik dacht, nu moet ik toch echt iedereen niet langer in spanning laten zitten over wat ik allemaal meegemaakt heb:p Maar jeetje, ik weet echt niet waar ik moet beginnen.. Waarschijnlijk bij 't begin?!

Nou goed, 26 maart was 't dus zover. Ik ging naar Auckland om m'n vader weer terug te zien, na 2,5 maand!:D Joepieee!
Het begon al dat mijn vlucht van Tauranga naar Auckland een half uur vertraging was en de vlucht naar Christchurch, die we hadden geboekt sloot er ongeveer gelijk op aan, dus ik zat al in de zenuwen. Oh, als we dat maar halen, als Sjaak maar al heeft in kunnen checken voor die vlucht zonder zn ticket! En Sjaak zat in de zenuwen omdat dr op zn boardingpass stond 14.20 en ik kwam kwart over 2 aan, dus meneer dacht dat ons vliegtuig over 5 minuten ging, maar dat bleek dus de instaptijd te zijn:D Dus kortom, ons weerzien ging niet echt met knuffels en elkaar in de armen vliegen maar met rennen over 't vliegveld, en uiteindelijk voor niks, want toen had ons vliegtuig naar Christchurch ook nog is een uur vertraging:P

Dus, dat was 't weerzien met Sjaak. Verder ga ik denk maar alleen de echte hoogtepunten vertellen, want we hebben echt té veel meegemaakt, ook al was elke dag op onze reis wel een hoogtepunt eigenlijk:P

Maargoed, volgende dag waren we van Christchurch naar Kaikoura gegaan. Kaikoura staat bekend om vele dolfijnen in de zee, dus die maandag hebben we een boottocht gemaakt en wel 100/200 dolfijnen bij mekaar gezien! Geweldig:D

Van Kaikoura zijn we richting Picton gegaan, dat is 't plaatsje waar de ferry van Zuidereiland naar 't noordereiland gaat, dus daar kwamen we 3 weken later ook weer. Picton was echt een heerlijk plaatsje, zo rustgevend en mooi! Je zat er vlakbij de malborough sounds. Sounds zijn bergen die onderwater zijn gelopen, waardoor je zeg maar een boottocht kunt maken door die sounds heen voordat je bij de open zee uit komt.

Die dinsdag zijn we doorgegaan naar Nelson, ten noorden van 't zuidereiland. Plek met de meeste zonuren op 't zuidereiland. Daar verdwaalt geraakt in de stad en onze auto niet terug kunnen vinden:D Erg handig, want we waren bij een kerk wezen kijken en uiteindelijk bleek de auto gewoon naast die kerk te staan! Dus dat is wat wij ongeveer de hele vakantie voor acties hadden; Jut & Jul in Nieuw-Zeeland:D Heerlijk.
Verder die dag doorgegaan naar Motueka, daaar begint het Abel Tasman nationaal park, dus voor die woensdag een trip daarheen geboekt. We zouden dan een stuk met de watertaxi gaan en een wandeling van 7,5 km gaan maken, 2,5 uur. Het was echt super mooie natuur! Dichtbeboste bergen met zee en goudgele stranden. We waren dan van de ene baai naar de volgende gelopen, bij de baai aangekomen was 't echt paradijselijk. Zulk rustig zee water, mooi blauw met rotsen/eilandjes in de zee!

Volgende dag richting Westport gereden aan de westkust. Westkust staat bekend om 't regenachtige klimaat.
Langs de westkust the pancake rocks gezien, grote rotsen die de zee uitsteken, 't leken net rotsn met allerlei verschillende laagjes. Zie foto's www.xcelesjee.hyves.nl . Daarna heel toepasselijk pancakes gegeten!
's Avonds aangekomen in Hokitika, leukste plaatsje van de westkust, dit was op goede vrijdag! We hadden fish & chips gegeten 's avonds en toen wilden we daarna nog drankje gaan doen bij Stumpers, ideaal voor Sjaak en Celesta aangezien ze net daarvoor een half uur hadden gestumperd met de deur van een motel kamer dicht proberen te krijgen! Haha. Maargoed, we konden dus geen drankje doen bij stumpers tenzij we wat zouden eten, geen alcohol op goede vrijdag. Echt rare regel, terwijl je wel mag zuipen als je eet. We hebben ons er de rest van de vakantie over verbaasd:P

Die zaterdag, we waren nu een week op pad!, naar Arthurs pass gegaan, dat is in 't midden van 't land. We hadden 2 lifters opgepikt met een enorm jachtgeweer die net 3 dagen door Arthurs pass hadden gewandeld. Erg leuke ervaring om zo in contact te komen met mensen:P
Die avond uitgekomen in Ross, een verlaten plaatsje aan de westkust, daar hebben we overnacht in een oeroud hotel, nog leuke mensen tegengekomen waar we 's avonds een drankje mee hebben gedaan!

Zondag doorgegaan naar Franz Josef glacier, dat is een gletsjer. Jammer dat we erg slecht weer hadden alleen! Maar toch een wandeling gemaakt van anderhalf uur waar we helemaal doorweerkt van terugkwamen.

Maargoed, 't blijkt nu toch wel een aardig lang verhaal te worden en dr valt nog zo veel te vertellen, dus ik ga de volgende keer verder. Het is hier nu kwart voor 11 's avonds en ik ben helemaal verrot omdat we vandaag Aaron zn 7e verjaardag hebben gevierd!

Jullie horen gauw weer van me voor deel 2!

Lieve groetjes Celesta

  • 16 Mei 2010 - 18:33

    Lieneke:

    hoi Celesta,

    Goh wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Ik had al het een en ander gehoord van je moeder maar het is toch heel leuk om de details te lezen. Nog heel veel plezier verder in Nieuw Zeeland. Genier er van.
    Groetjes Lieneke

  • 26 Mei 2010 - 19:19

    Marian:

    Hoi Celesta!
    Hoe gaat het? Erg leuk verslag van de rondreis van de stumpers! Inderdaad wel een erg toepasselijke naam zeg! Heb je weleens gehoord van de lamme die de blinde leidt? Ook die twee komen dus wel waar ze wezen moeten, omdat de een de ander meesleept. Afijn, reizen is vaak ook wel een hoop zenuwengedoe, want alles is anders dan thuis en zelfs daar kan een hoop misgaan. Waren jullie niet bang voor die lifters met dat jachtgeweer? Dat zou ik dus nooit gedurfd hebben, schijtebroek die ik ben.
    Pas stond er een vrouw te liften om 6 uur smorgens, toen ik naar mijn werk ging. Ik wou dat ik haar mee durfde te nemen, want ik ga toch die kant op. Ik denk dan even later: wat doe ik als ze in de auto ineens een pistool op mijn kop zet? Dus ik ben echt te voorzichtig ofwel te schijterig om spontaan zoiets te doen. Soms goed, misschien ook jammer.
    Celesta, ik merk wel dat jullie ontzettend veel hebben gezien, vooral de natuur van Nieuw-Zeeland moet schitterend zijn. Zag ik ook aan de talloze fotoos die Linda pas liet zien. Ik wil al die fotoos van Sjaak ook wel heel erg graag een keer zien, daar zal ik dan wel een hele dag voor kunnen uittrekken, want ik hoorde dat Sjaak honderden fotoos heeft gemaakt.
    Kortom, heel leuk om van jou te horen wat jullie allemaal hebben beleefd. Dus nu ben ik wel benieuwd naar deel 2.
    Lieve Celesta, vermaak je en het beste!

    Groetjes, Marian!


  • 01 Juni 2010 - 19:36

    Nel En Toon Vlemmix-:

    Hoi Celesta, We kregen een paar dagen geleden jouw reisverslag doorgestuurd van Marian
    We hebben er de atlas bij gehaald om het een en ander op te kunnen zoeken.Wat heb jij veel gezien en een fijne tijd gehad zo samen met je vader. Een verjaardag om nooit te vergeten!! Nu al weer een week of vier aan het werk, maar ja dat hoort er nu eenmaal ook bij. Nog een week of 6, dan zit het er weer op.Iedereen zal wel weer blij zijn als je terug bent, want je bent toch echt wel lang weg geweest.Zal voor jou ook wel weer even wennen zijn.Nou,geniet nog even daar van alles. Heel veel groetjes en misschien tot de volgende keer. Toon en Nel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 17055

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: