2 maanden in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu 2 maanden in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

2 maanden in Nieuw Zeeland!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

18 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk weer is tijd/zin om een verhaal te schrijven! Dat is volgens mij ook al weer 3 weken geleden ofzo. Dus ik heb nu weer een hoop te vertellen, ook al ga ik toch niet alles wat doordeweeks gebeurd vertellen, want dat is nu ongeveer wel dezelfde shit.

Het weekend van 26, 27 en 28 februari was ik met Michelle van playcentre en haar dochter Lily, de vriend van Michelle, Craig en een vriend van Craig, Siggy (bijnaam, omdat ie non stop rookt), naar de streek Coromandel geweest. Ik was vrijdagavond bij Michelle blijven slapen en we vertrokken zaterdagochtend vroeg. Eerst gingen we naar Whangamata, daar hadden we een soort appartjementje geboekt, wat Craig en Siggy betaalde:D, handig dus! Daar onze spullen gedropt en toen naar 't strand gegaan, eerst gingen we naar Opoutere beach, echt een prachtig mooi strand met rotsen en eilanden in de zee en onwijs mooi blauw water! Toen we er waren lekker wezen zonnen, in de zee gezwommen, foto's gemaakt en genoten van 't weer en het mooie plaatje. Jammer genoeg kan het op foto's niet laten zien hoe mooi het er in 't echt uitzag. Maarja, Denise zei, dat is de reden dat je op reis gaat natuurlijk, wat ook weer waar is:D We zijn wel een uur of 3 op dat strand gebleven en ik had wel 't idee dat ik er altijd kon blijven, zo mooi was het! Maar goed, uiteindelijk wel weer terug gegaan door 't bos naar de auto. Het eerste wat me trouwens opviel toen we uit de auto stapte bij dat strand was de rust. Echt een heerlijke rust, alsof we de enige op de hele wereld waren...

Later evem terug gegaan naar 't appartement, daarna nog naar een ander strand, Whangamata beach, ook echt weer heel mooi en heerljik, maar daar niet zo lang gebleven, want 't was al laat omdat we veel te lang op dat andere strand waren gebleven. 's Avonds pizza gegeten en wat gedronken, rond uurtje of 11 naar bed gegaan, want we wilden weer vroeg weggaan de volgende ochtend.
Zondag hoorden we 's ochtends dat er een tsunami waarschuwing was, om de aardbeving in Chili, dus toen heeft 't nog wel een tijdje geduurd voor dat we verder gingen. Er werd afgeraden om naar 't strand te gaan, maar uiteindelijk zijn we toch verder gegaan, want 't bleek wel veilig genoeg te zijn. dus toen zijn we naar Tairua gegaan, daar woont een zus van Craig met dr man, dus daar aan gekomen gingen we even wat lunchen en daarna naar Hot Water Beach, dat is echt de toeristische plek in NZ, daar kan je dan graven in 't zand en dan kom je op gegeven moment warm water tegen en hoe dieper je graaft hoe heter 't wordt, dus soms brandde ik echt mn tenen, maar 't was wel echt leuk:D Die mensen waarmee k was waren trouwens echt een beetje van die rocktypes, lange baarden, hele dag drinken, blowen enzo:P Dus ik dacht wel, hoo jeetje waar ben k nou weer in beland? Maar ze waren wel heel aardig:D 's Avonds nog even naar de haven van Tairua gegaan, weer zo'n heerlijke rust aan 't water, daar kan ik echt zo van genieten! Daarna terug gewandeld naar 't huis van Amy en Charlie, die familie van Craig, daar gebarbecued en uiteindelijk teruggereden naar huis. Was ook nog een prachtige volle maan, maar foto's daarvan mislukte een beetje. Maar goed, dat was dus ook een heerlijk weekend weer:D

Het weekend daarna viel eigenlijk niet zo heel veel te doen, ik wilde er natuurlijk weer lekker op uit, maar niemand was echt in de stemming. Dus uiteindelijk was ik vrijdagavond naar Kristel gegaan, daar lekker tv gekeken weer enzo.. Gezellig. Ik had een onwijze ruzie met Denise gehad, dus daar kon ik wel even wat afleiding vinden.. Stom gedoe over 't huihouden weer enzo. Ze kan gewoon slecht kritiek geven en ik ben niet zo perfectionistisch in 't huis en dat zal ik ook nooit worden, dus daarom zijn dr soms wat irritaties. Maar laatste week gaat 't eigenlijk wel weer gewoon goed hoor:)
Zaterdag dus lekker alleen naar 't strand gegaan. Ik vind het soms echt zo fijn om gewoon alleen te zijn, ik heb niet altijd mensen om me heen nodig. Het is lekker om m'n eigen gang te kunnen gaan en zelf te kiezen wanneer ik wat wil doen. Dus ik heb lekker een uur of 4 op 't strand gelegen, boekjes gelezen, mp3 geluisterd enzo, heerlijk! Daarna een ijsje gehaald en daarna weer terug naar huis gegaan. 's Avonds naar Kristel gegaan, want we hadden een barbecue bij Lin, een chineze gozer met een gigantisch groot en mooi huis! Ik had in 't begin een beetje hoofdpijn, maar later is 't wel heel gezellig geworden:D Daar loop ik er toch nog steeds tegenaan dat 't engels soms zo vlug gaat en dan volg ik dr echt helemaal niks meer van. Maarja joh, ik lul wel wat mee:P Ze waren iig allemaal heel aardig. Daarna nog naar de stad gegaan en even wezen stappen. Ohja, en toen zijn we in een politie auto naar huis gebracht! Want Joel, Kristels man, werkt bij de politie en toen was die aan 't werk, had Kristel m gevraagd of die ons naar huis kon brengen tussendoor. En ze reden gewoon door rood! Kan toch niet als politie zijnde, dus Kristel zegt in 't nederlands; zag je dat? Ze reden door rood! En ik; Jaaaaaaa!! Das toch schijnheilig, als wij 't doen krijgen we dr een boetevoor. Hahah. Maar k werd dr wel melig van in die politieauto zitten. Toen we thuis kwamen nog de film Mona Lisa Smile gekeken, want die was op tv, dus voordat we gingen slapen was 't ongeveer kwart voor 4 's nachts, hihi.
Zondag hadden we toen een lekker lui dagje, want we waren pas rond 13.00 uur uit bed. Toen rond half 4 's middags weer terug naar huis gegaan, Kristel en Joel gingen mee, want die wilden Jared even zien:d Dus dat was dat weekend.

Afgelopen weekend naar Auckland geweest!! En dat was toch zooo leuk en geweldig:D Auckland is de grootste stad van Nieuw-Zeeland, daar woont 1 op de 3 Nieuw Zeelanders. Ik ben er samen met Natalie en Marieke heen geweest. Mariek is een meisje uit Nederland en zij logeerde voor een paar nachten bij de moeder van Denise, omdat 't verre familie is. Mariek is aan 't rondreizen door Australie en Nieuw-Zeeland, deze week zou ze vertrekken naar 't zuidereialnd en daar is ze nog steeds als ik er volgende week met Sjaak heen ga!! Dus misschien kunnen we daar nog weer een keer afspreken:D
Maargoed, in Auckland kwamen we 17.00 uur aan, op vrijdag. We hadden ook nog is een uur in de file gestaan ofzo, dus 't was allemaal lekker vertraagd. We zouden 2 nachten in een hsotel verblijven, dat was 26 dollar per nacht, dus 13 euro, echt goedkoop joh:P Maar toen we aankwamen dus eerst spaghetti gemaakt in 't hostel en gegeten, daarna rond half 7 naar Mount eden gegaan, das een soort oude vulkaan waarvan je dan een mooi uitzicht over de stad had! Maar daar stond echt zoveel wind en ik was in m'n korte broekie en truitje, dus beter snel weer verder gaan voordat ik ziek zou zijn 't weekend. Daarna op zoek gegaan naar de harbour bridge, dat is een brug die 8 banen breed is, een snelweg, vanaf daar kon je mooi de lichtjes van de stad zien, want 't werd toen al donker. Daarna terug gegaan naar 't hostel en omgekleed. Daarna gingen we voor een wandeling naar 't centrum van Auckland, dat was ongeveer een half uur lopen van 't hostel. We gingen naar de 5 minus bar, dat is een bar waar alles van ijs is gemaakt en waar 't -5 is. Dus ik heb nog wel aan jullie gedacht hoor, dat jullie zo lang in die kou hebben gezeten! Even met jullie meegeleefd en meegevoeld:P In die bar mochten we zelf geen foto's maken, stelletje gieren, moesten we een foto kopen voor 10 dollar. Maar goed, daarna naar een bar naast de 5 minus bar gegaan en daar lekker wijntjes gedronken en heerlijk gedanst:D Was echt onverwacht zo'n geslaagde avond geworden! Uiteindelijk waren we pas rond half 2/2 uur 's nachts in 't hostel terug.
Volgende ochtend gingen we er weer om 8 uur uit, omdat we natuurlijk een hoop van de stad wilde zien! We zijn weer naar de stad gelopen. Eerst gingen we naar Victoria Market, maar dat stelde eigenlijk niet zo ontzettend veel voor. Gewoon paar winkeltjes, maarja, as wel even leuk om gezien te hebben. Daarna ging ik samen met Mariek naar de skytower!! En Natalie ging even een beetje shoppen, omdat zij al een keer in de skytower was geweest. De skytower is 328 meter hoog en is echt de attractie van Auckland. Het is het hoogste gebouw in Nieuw Zeeland. Je had in de skytower echt een geweldig uitzicht over de stad, we hadden ook wel geluk dat 't zo zonnig was in de ochtend, dus daar hebben we wel een aantal leuke foto's van kunnen maken!:D Toen we weer terugkwamen uit de skytower weer ergens met Natalie afgesproken en richting de haven gelopen, want we wilden een boottocht gaan maken. Dat hebben we ook gedaan, maar was beetje jammer dat 't ineens zo bewolkt was. Echt alles ziet er mooier uit als er een blauwe lucht is! Na die boottocht zijn we nog even queenstreet ingegaan, de grootste winkelstraat. Ik had nog even een vestje gekocht, omdat 't 's avonds toch wel erg begint af te koelen hier. Daarna, rond 17.00 uur, terug gegaan naar 't hostel, omdat we echt doodop waren, omdat we die nacht dr voor natuurlijk weinig hadden geslapen. Teruggekomen in 't hostel even op bed gelegen en mp3 geluisterd, daarna rond 20.00 uur uit eten gegaan in een Japans restaurant. Lekker zalm gegeten, jammieee!! Na 't uit eten nog even een wijntje gedronken in 't hostel en daarna naar bed gegaan, omdat we alledrie nog steeds heel moe waren.
Zondag weer rond 9 uur weer uit bed gegaan, we wisten nog niet precies wat we wilden doen deze dag, want we vonden eigenlijk wel dat we genoeg van 't centrum hadden gezien, dus besloten we om naar de westkust te gaan en naar een paar stranden te gaan. Dat was een goede keus, want de stranden waren echt zo mooi!:D Overal aan de westkust is zwart zand op 't noordereiland, dus 't zag dr echt weer geweldig uit. Ik heb mooie foto's gemaakt, waarvan dr aantal weer op hyves staan. Rond half 2 zijn we weer terug gaan rijden richting Ohaupo, Hamilton, want Denise wilde rond 16.00 uur weer terug gaan rijden naar Tauranga. UIteindelijk waren we pas 18.00 uur thuis! We hadden gewoon 2 uur in de file gestaan! Was echt niet leuk meer. Maarja joh, de pret van 't weekend was er niet door verpest. Echt zo'n leuk weekend was het!:D

Vaughan is deze week weer de hele week weg, dus ben ik samen met Denise en de kinderen. Morgen gaan zij naar Hamilton en dan komt Natalie hierheen. En dan gaan we proberen te surfen! Weer een nieuwe uitdaging! Waarschijnlijk wel het laatste weekend dat ik haar ga zien, jammer genoeg... Want over een maand vertrekt ze uit Nieuw Zeeland en gaat ze nog ongeveer 3 weken in Australie rondreizen en dan teug naar Duitsland. En in de aankomende maand ben ik natuurlijk met Sjaak op 't zuidereiland, nouja, voor 3 weken dan!!:D Whaaaa, echt zooo veel zin in! Echt een heerlijke onderbreking! Dus na die 3 weken zullen jullie wel weer een verhaal van me krijgen en dat zal vast ook weer ongelooooofelijk lang worden, want dan vertel ik niet alleen over de weekenden natuurlijk! Ik wil echt wat leuks gaan doen op m'n verjaardag, als ik 20 word, iets van parachutespringen of zwemmen met dolfijnen of weet ik het wat? Iemand opties over wat je zou móeten doen op je 20e verjaardag als je aan de andere kant van de wereld bent?:D Ik hoor het graag! Haha.

Dikke lieve kus!
Celesta

  • 18 Maart 2010 - 18:18

    Linda V:

    Ik zou het wel weten! Meteen gaan voor dat zwemmen met dolfijnen! Alles beter dan bungee jumpen!

  • 18 Maart 2010 - 22:13

    Sigrid:

    Gewoon allebei joh! haha Je leeft maar een keer!!

  • 18 Maart 2010 - 22:45

    Joke Woest:

    Hoi Celesta, jeetje wat een leuk verhaal, het klinkt allemaal geweldig, echt leuk!! ben blij voor je ,
    en bijna komt sjaak dus dat wordt ook fijn, betaald hij je verjaardag , je twintigste?
    nou dan weet ik wel wat je gaat vragen, ga maar samen duiken, echt zo geweldig als ik van babs de foto's en de verhalen lees.
    kost een beetje,... maar sjaak betaald hahaha,
    babs vliegt maandag naar thailand, dus einde nieuw zeeland voor haar, en dan hebben jullie elkaar niet eens gezien.
    fijne tijd nog , en lekker genieten!!
    groetjes joke xxx

  • 19 Maart 2010 - 10:48

    Maayke:

    Jaaa ik heb je verhaaltje gelezen hoorr:D Wat een leuke verhalen weer he! En leuke fotos op hyves ook:D Hier is het nog steeds hetzelde als altijd.. haha vanond alleen waarschijnlijk weer is de guyter bezoeken!! Dat zal wel gek zijn zonder jouu:P Maaar als ik jou was zou ik gaan skydyven op je verjaardag!! Rianne had er een filmpje van laten maken, en het zag er echt zo vet uit.. dat moet je dan ook zeker laten filmen!!! En met dolfijnen zwemmen is ook heel gaaaf natuurlijk, ik vroeg dat aan Rianne nog, maar die zei dat er niet het mooie soort dolfijnen zijn ofzoiets:P?? Nouja ik ga ook nog vragen voor dingen op het Zuidereiland toch?? Of we bijzonderheden zijn:p Ik laat het snel weten!! Kussjeexxx

  • 22 Maart 2010 - 19:31

    Lieneke:

    Hoi Celesta,

    Wat leuk weer om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Heel veel plezier gewenst als je samen met je vader gaat rondtrekken! Groetjes Lieneke

  • 25 Maart 2010 - 20:52

    Marian:

    Hoi Celesta!
    Het is rond kwart voor tien in de avond. Buiten is het lekker zacht. Gelukkig zijn we van die ellendige sneeuw troep af en schiet de lente uit de grond. Daarnet belde oma en hoorden we dat Sjaak een uur geleden gelukkig goed is aangekomen bij jou! Nou, dat moet voor jou en ook hem een erg leuk weerzien zijn! Sjaak zal wel flink vermoeid zijn van die lange reis! Echt een buitenkans om dadelijk met je vader te gaan rondreizen, en voor Sjaak is het ook niet verkeerd om eens een aantal weken de Telstar de Telstar te laten, hoewel dit blad geloof ik toch mee naar Nieuw-Z. is gereisd!
    Zo te lezen heb je die huishoudelijke klussen wel met erg veel leuke dingen afgewisseld en zo hoort het ook! Je moet zorgen dat je lekker veel te zien krijgt in een ander land.
    Dus ik hoop dat jullie het onwijs naar de zin zullen hebben tijdens het rondreizen!

    Alvast heel veel plezier en doe Sjaak van ons de groeten! Weet je dat Babs inmiddels naar Bali gevlogen is vorige week zondag? Ik geloof dat ze daar een volgend duikdiploma gaat proberen te halen. Ze heeft in Nieuw-Zeeland ook veel gedoken en er een diploma in gehaald.

    Helaas Celesta, ik kan je niet aan goede ideeen helpen voor het vieren van je 20ste verjaardag, geen flauw idee hoe gevaarlijk of avontuurlijk je het moet maken...Zorg wel dat je daarna ook nog 21 kan worden he...Verder alvast van ons van harte gefeliciteerd hoor!!Maak er wat leuks van met Sjaak als jullie op reis zijn!! Nogmaals een hele mooie reis gewenst! We kijken uit naar je ervaringen-op-schrift!

    Groetjes, Marian, ook van Arjan natuurlijk(kijkt nu voetbal). Sjaak ook de groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 17041

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: