Geweldig weekend gehad!! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Geweldig weekend gehad!! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Geweldig weekend gehad!!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

07 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo lieverds in Nederland!

Ik heb eindelijk weer genoeg meegemaakt om er weer een verslag over te schrijven (niet dat ik hier verder niks mee maak hoor, maar de weekenden zijn toch altijd 't leukst!).

Nou, vorige week zondag waren Kristel, Joel en Kristel dr ouders dus hier blijven eten. Was opzich wel gezellig. Heel lekker gegeten:) Wel een heel raar idee, want afgelopen vrijdag zijn ze weer terug gegaan naar Nederland, zo gek dat ze dan nu weer zo dichtbij jullie zijn, terwijl ze vorige week nog hier waren.. Dan was ik wel beetje jaloers op hun dat ze dichtbij jullie waren.. Dus toen had ik even een klein dipje. Maar voor de rest was 't wel heel gezellig en kon weer even Nederlands praten.

Maandag was er nog geen school voor Aaron, toen was hier een soort feestdag ofzo? Geen idee wat precies. Maar Denise en Vaughan waren dus ook maar een paar uurtjes in de middag gaan werken, dus ik kon lekker tot half 10 uitslapen, was namelijk nog heel moe! Verder niet echt een veelbewogen dag geloof ik, ik kan 't me eigenlijk niet meer precies herinneren. Misschien had ik toch wat eerder weer een verslag moeten schrijven. Dan was deze nu ook niet zo lang geworden denk! Maarja, volgende keer beter. Ohja, ik weet alweer wat ik heb gedaan toen! Ik heb de ramen gezeemd aan de buitenkant, doen ze wel grappig hier. Een emmer met sop en dan met een bezem in 't sop gaan en daarmee de ramen schoonmaken en dan daarna met de tuinslang dr op, zodat 't sop dr af gaat. En 's middags was Ryan meegegaan met zn moeder naar werk, dus was ik samen met Aaron en dr was een vriendje van Aaron komen spelen hier!

Dinsdag was de allereerste echte schooldag van Aaron en ook Ryan moest ik 's middags voor 't eerst naar kindy gaan brengen. Nu moest ik dus echt 8.00 uur in de keuken zijn. Dus toen ik in de keuken kwam was die al aangekleed en zat aan z'n ontbijt, dat scheelde weer voor mij. Toen heeft Denise me laten zien wat ze altijd voor lunch aan m meegeeft, zodat ik dat in 't vervolg zelf kon doen. Denise brengt Aaron 's ochtends altijd naar school, dus rond half 9 waren ze de deur uit. Toen was ik dus over met Ryan. Hem een ontbijt gegeven en later aangekleed. Dat gaat soms nogal moeizaam, hun aan laten kleden.. Hebben ze nooit zin in.
Omdat het de eerste keer was dat ik Ryan naar kindy ging brengen moest Denise mee, omdat zij mij dan moet voorstellen aan die mensen daar, dat zij weten dat ik Ryan in 't vervolg kom brengen en ophalen. Toen ben ik daarna met Denise naar één of andere winkel gegaan waar we foto's moesten laten uitprinten ofzo.. Weet niet precies. Maar daarna teruggeredenn naar kantoor en ben ik met de auto teruggegaan naar huis. Rond kwart over 3 Ryan op gaan halen van kindy, toen we daarvan terugkwamen was Aaron al thuis, dus die hoefte ik niet van de schoolbus meer af te halen. Dus dat was de eerste échte dag!

Woensdag weer hetzelfde ritueel ongeveer. Behalve dat ik dan 's ochtends met Ryan naar playcentre moest. Dus toen was het 's ochtends erg hasaten! Want om 9 uur moeten we dan bij 't playcentre zijn en daarvoor moet ik dan Ryan aangekleed hebben en ontbijt moeten hebben gegeven, lunch voor m hebben gemaakt voor bij playcentre, bedden opgemaakt hebben en de vaatwasser uitgeruimd hebben. Maargoed, we waren dr misschien 5 over 9, dus best goed voor de eerste keer:D Bij 't playcentre moet ik er dan bij blijven en dat duurt tot 12.00 uur. Je kunt daar echt van alles doen met de kinderen, buiten spelen in de zandbak, met water spelen als 't lekker weer is, schommelen of binnen met de trein spelen, verven, kleien, verkleden, puzzelen, echt alles wat je maar kunt bedenken! Het was wel even wennen de eerste keer en ik kende natuurlijk ook alle moeders nog niet zo goed, dus soms verveelde ik me wel een beetje, maar ben gewoon achter Ryan aangelopen en beetje met hem gespeeld enzo. Toen om 12.00 uur weer naar huis gegaan, Ryan ging thuis (natuurlijk) achter de playstation en ik wat dingen in huis gedaan. Rond kwart over 3 Aaron op gaan halen van de schoolbus, die is ergens aan t eind van de weg hier, dus Ryan op de fiets en ik lopend erheen. Echt zo'n gele schoolbus hebben ze hier. Deed me beetje denken aan de magic school bus, dat programma wat altijd op tv was:P Toen teruggelopen naar huis. Verder niks bijzonders deze dag geloof ik.

Donderdag was 't weer kindy dag voor Ryan, dus 's ochtends rustig aan. Denise was 's ochtends naar de playcentre moeders geweest met Ryan en Jared, dus ik had 't huis voor mezelf. Maar ik moest wel de bedden van de jongens verschonen. Wat een tiefus klus als het de heetste dag van de zomer is! Dus daarna was ik even in de zon gaan liggen, was Denise niet zo blij mee.. Want er moest nog van alles in 't huis gebeuren volgens haar.. Pff.. Af en toe... Maargoed, zij had dus daarna Ryan naar kindy gebracht en ik hier gebleven, van alles in 't huis gedaan, gestofzuigd, schoongemaakt enz. 's Middags ging ik Ryan ophalen van kindy, dus ik had 1 deur voor Aaron open gelaten, maar ze doen hier dus altijd met een sleutel ergens onder leggen, maarja dat wist ik helemaal niet! En Aaron had de deur die ik open had gelaten niet gevonden, dus hij was door 't raam van zijn kamer naar binnengeklommen. En onderweg naar kindy kapte de auto dr ook nog is mee, ik kon geen gas meer geven.. Hij deed niks meer. Dus ik de auto langs de weg geparkeerd, een vrouw aangesproken, die had dr buurman dr bij gehaaald. Hij onder de motorkap gekeken en toen was die weer gemaakt, reed ik verder, ben ik ook nog is ver voorbij Ryans kindy gereden, dus uiteindelijk was hij de laatste die opgehaald werd. Dus kortom, dat liep allemaal weer lekker.. 's Middags was een vriendin van Denise langsgekomen, Leah, samen met dr zoon. Was wel een hele aardige vrouw! Toen heb ik voor 't eerst sausages gebakken en salade gemaakt. Dus was ook wel weer gezellig en leuk.

Vrijdag was 't weer haasten met Ryan voor 't playcentre, beetje 't zelfde als de andere keer. Maar wel al iets minder verveling en leuker, omdat ik wat meer aanspraak kreeg met de andere moeders. Wel hele aardige vrouwen, ze vroegen of ik nog rond ging reizen in Nieuw Zeeland en wat me plannen waren enzovoort. 's Middags was Ryan op mn schoot in slaap gevallen, hij was denk erg moe van 't playcentre. Toen heb ik 'm om iets voor half 4 weer wakker gemaakt om Aaron van de bus te gaan halen, maar hij was nog zo moe dat ik 'm een paar keer moest dragen.. In dat heerlijke warme weer, maar opzich was t wel lief. Ik wou eigenlijk zeggen dat ik het met Ryan wel steeds leuker begin te vinden, dat ik al beetje een band met m krijg, maar vandaag was die toch weer zo gemeen tegen me, al keek ik alleen maar naar m, zei die dont look at me of go away of whatever.. Kut kind:P Haha. Maargoed, verder vrijdag niet zoveel boeiends gedaan, 's avonds een film gekeken die ik al eerder had gezien, maar wat wel een goeie was met Sandra Bullock, weet niet meer precies hoe die heet.

Gisterochtend, zaterdag, naar Hamilton vertrokken rond 10 uur. Eerst waren we naar een soort meer in de buurt van Hamilton geweest, daar waren soort wedstrijden met speedboten ofzo.. Net zo'n herrie als vorige keer dat ik in Tauranga een drankje aan 't doen was en toen ze daar mee bezig waren. Natalie was dr ook met haar kids:P En Liz en Andrew waren daar bezig met organisatie ofzo iets.. Daarna zijn we doorgereden naar waar die oma woont, waar ik ook 't eerste weekend was geweest. Even haar spullen opgehaald en spullen neergezet in Hamilton voor de overnachting. Toen doorgegaan naar Raglan, een plaatsje aan de westkust waar je een strand hebt met zwart zand, daar zouden we dus naar toe gaan. Vanaf hamilton was dat ongeveer ook nog een uur rijden. Daar hadden we een familiedag met nichten en neven van Denise. Toen we daar aankwamen, was het net een soort meer waar we waren, dus helemaal niet aan 't strand. Ook al was 't wel zout water. Maar het was dus een soort baai/inham van 't strand. Het was er wel mooi! Het zwarte zand leek echt net olie als het nat is. Die zee in Raglan is ook één van de mooiste surfplekken in de wereld. Misschien moet ik toch maar is een keer in overweging gaan nemen om te proberen te surfen. Beetje verdiepen in de sport van Nieuw Zeeland:D Haha! En weeeetje wat ik gedaan heb, van een brug afgesprongen in 't water. Ik zat 7 kleuren te schijten met me hoogtevrees, maar ik heb t uiteindelijk wel 2x gedaan!:D Trots trots! Maar ik heb ook allemaal mooie foto's gemaakt daar die weer te bekijken zijn op www.xcelesjee.hyves.nl 's Avonds zijn we naar een soort landhuis gegaan van de familie en dat was zoo groot joh! Het was net gebouwd, nog niet helemaal klaar maar volgens mij willen ze er een bed and breakfast van gaan maken. Het lag op een berg, dus je had een mooi uitzicht over andere bergen en de baai waar we waren geweest. Rond half 10 zijn we terug gaan rijden naar Hamilton. Het uitstapje naar Raglan was echt heeel erg leuk! Heb dr onwijs van genoten:D Toen we 's avonds terug kwamen in Hamilton ben ik ook nog met Natalie de stad ingegaan. Eerst gingen we opzoek naar 'the outback', dat bleek een goeie discotheek te zijn. Daar een tijdje geweest, toen op gegeven moment 2 jongens ontmoet, echt hele aardige jongens! Die hebben ons de rest van de avond meegenomen naar alle leuke discotheken en bars. Dus het was echt een hele geslaagde avond!:D Behalve dat op 't eind die ene gozer, Phill, helemaal ziek en beroerd was. Lag die bewusteloos op straat:P Hahah en had lopen kotsen en alles. Dus toen had ie andere jongen (weet zn naam niet meer) een paar vrienden gebeld, gingen ze m helemaal tillen naar een auto, want dr was al politie bij en er mogen daar absoluut geen mensen op straat liggen kotsen enzo, zijn ze heel streng in. Maar ik weet niet precies hoe 't afgelopen is want op gegeven moemnt zij Natalie en ik maar naar huis gegaan. Maar het was in ieder geval een hele geslaagde avond en dag!:D

Vandaag is Vaughan voor een week naar 't zuidereiland vertrokken om daar bezig te zijn met trucks ofzo, ik weet niet precies. Dus de rest van de week ben ik samen met Denise en de kids. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, wordt denk een goeie kans om wat meer te kunnen gaan koken 's avonds:P Maar vandaag zijn we om 1 uur weer terug gaan rijden naar huis, kwamen we nog langs een stadje dat Betlehem heet. Ik heb echt nooit geweten dat Jezus in Nieuw Zeeland was geboren!:O Weer wat geleerd! Hahah. Toen we thuiskwamen ben ik gelijk 't (zwem)bad ingegaan, want 'taws zooo warm! Dus dat was heerlijk verkoelend en daarna ben ik lekker in de zon gaan liggen om van m'n brakheid af te komen:P Dus al met al was het sowieso een geweldig weekend!:D

En nu ben ik het schrijven weer helemaal zat. Volgende keer zal ik een week weer in twee delen vertellen denk, want dit is echt teveel om te schrijven en om te lezen voor jullie:P Maaaaargoed..

Ik hoop natuurlijk weer allemaal leuke berichtjes te krijgen, daar kijk ik echt naar uit!:D

Heeel veel liefs en dikke kus uit Nieuw Zeeland!

  • 07 Februari 2010 - 12:21

    Esther:

    Hey Celes,
    Leuk om je verhalen te lezen! Valt het kinderen opvoeden toch een beetje tegen? ;).
    Jij krijgt nu wel een hoop rijervaring! Word wel weer wennen als je in Nederland weer rechts moet gaan rijden!!
    Klinkt goed: zo lekker bakken in de zon ;).
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht!
    Xx

  • 07 Februari 2010 - 13:20

    Daniëlle:

    haha ik toch nog dat t zwarte strand olie leek. Was wel grappig want vrijdag zaten we een quizz te doen en dat ging ook over het strand; of t wit bruin of zwart was ofzo. Maaar weer een leuk verhaal, lang zeg! Ik ga zo naar oma!! Ik spreek je wel weeeeeer..
    kusjeeeexx

  • 07 Februari 2010 - 14:47

    Nadiaaa:

    Celess wat een lang verhaal:D Wel super leuk dat je uit bent gegaan daar! Haha je maakt echt veel mee:P Nouu succes deze week weer! En ik spreek je snel.

    Kusss

  • 07 Februari 2010 - 16:37

    Lieke:

    Hi Celest,

    de eerste 'echte' werkweek met de kids naar school! is wel ff omschakelen, maar je hebt zo een ritme gevonden hoor!

    top dat je in je vrije tijd zoveel al ziet en beleefd! erg leuk!

    liefs lieke

  • 07 Februari 2010 - 21:27

    Je Mams:

    Hoi meissie, altijd weer leuk om je verhalen te lezen. Spreek je veel via skype, maar dit is ook altijd weer een mooi stukkie tekst. Nog veel fun.
    Dikke kus

  • 08 Februari 2010 - 10:12

    Joke Woest:

    hoi Celesta,arjan heeft je verhaal weer door gestuurd,
    dus dat is leuk , om het allemaal weer te lezen,
    wat je meemaakt.
    klink allemaal druk en leuk, OP naar het volgende weekend zal ik maar zeggen!!! en het surfen, moet je zeker gaan leren !!
    fijne week weer, en blijven genieten maar weer!
    groetjes , uit friesland

  • 09 Februari 2010 - 20:13

    >><><<:

    hoi celesta,
    zeven kleuren?? dat is wel veel zat er zeker ook wel roze bij?? hi hi hi maar je maakt genoeg mee daar en als die kinderen niet lief voor je zijn mag je ze van mij best wel een corrigerende tik verkopen .
    en als je heimwee krijgt denk dan maar snel dat wij hier in -5 gr zitten en ik kan je vertellen dat is erg koud dus ik verlang naar jou weer daar.
    nou tot je volgende verhaal maar weer
    lieve groetjes :
    ARJAN...
    doeiiiii....

  • 09 Februari 2010 - 20:31

    Marian:

    Hoi Celesta!
    Heb met heel veel plezier je lekker lange stuk gelezen! Beetje voor de vuist weg blijven babbelen is altijd het leukst! Berekoud hier, bah! Als Babs van dat Raglan hoort, komt ze nog sneller naar Tauranga, die is gek op surfen! Wij lazen ook, dat ze ergens wilde gaan duiken.
    He Celesta, doodeng om van die brug af te springen! Zeven kleuren zijn nog te weinig om van angst te schijten met zo n dodensprong.
    Wel erg grappig om te horen dat Jezus' wiegje heel ergens anders blijkt te hebben gestaan...
    Nou, heel veel plezier, met alles! Succes met de kids, vooral als ze je op de proef stellen, daar weten alle moeders van mee te praten, je weet wel, het bekende bloed onder de nagels vandaan, ha ha, blijf er maar om lachen joh. Kijk uit dat je niet te lang in de tuin blijft liggen he...
    Groetjes , Marian.

  • 12 Februari 2010 - 19:07

    Liinda:

    hee celes..

    Eindelijk je verhaal gelezen.. had je nog op school gesproken vrijdag.. die dag duurde zooo lang. en ik maar denken aan jou dat jij al weekend had !! pff haha
    Maar je heb wel een beetje aan kids kunnen wennen bij de BSO.. zijn ook niet altijd even lief !! haha nou geniet van je weekend maar weer..!! en van het héérlijke weer.. brrrrrrr
    Ojaa... kennen ze daar ook de struisvogeldansss misschien..??

    Kusjeessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 17042

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: