Alweer 2 weken hier! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken hier! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken hier!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celesta

30 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Helloo allemaal!

Hier kom ik weer met een verhaal van de afgelopen week. Ik hoop dat jullie 't nog leuk vinden om te lezen:D

Zoals gezegd ben ik dinsdag met Kristel, Aaron en Ryan naar memorial park geweest, dat is een park waar je een grote speeltuin heb, een meer en een treintje die rondrijd voor kinderen. Wij zijn daar in 't gras gaan zitten terwijl de jongens in de speeltuin gingen spelen. Ook nog even 'hide and seek' gespeeld met Aaron:P Ook zagen we nog iets heel moois, wat ik in Nederland nog nooit had gezien. Een regenboog in een grote cirkel om de zon heen. Ik heb geprobeerd een foto dr van te maken, maar dat lukte niet. Na 't park zijn we naar Kristel dr huis gegaan en daar ook dr man, Joel, ontmoet. Daar hebben we geluncht en daarna op de Wii gezeten. Aaron vond 't nog wel erg moeilijk maar hij was wel enthousist:P Rond 3 uur gingen we weer terug naar huis. Toen heb ik ook nog even een soort oordruppels gehaald voor me oor, omdat die nog steeds dicht zat. 's Avonds ben ik met Natalie een drankje gaan doen bij 'the mount', dat is aan 't strand en daar heb je dan een grote berg waar je ook op kan klimmen enzo. Het strand daar zag dr erg mooi uit. We kwamen dr ongeveer aan toen 't ging schemeren. Ik wilde eigenljk proberen voor 't donker weer terug te zijn, maar dat is me niet gelukt. Ik was 10 uur weer thuis 's avonds. Maar god, wat heb ik in m'n broek gescheten op de terugweg naar huis. Ik was met de tomtom, maar die stuurde me de hele tijd de verkeerde kant op! Hij wilde me de hele tijd de bergen in sturen, maar daar was al helemaal geen verlichting langs de weg. Dat hebben ze hier sowieso heel weinig, verlichting langs de weg. Dus ik moest terugrijden in 't donker over een weg waar je 100 mag, zonder lantaarnpalen en een tomtom die me de andere kant op wilde sturen! Best wel eng zeg maar:P Maar 't drankje doen was wel eventjes gezellig!

De volgende dag, woensdag, heb ik de hele dag veel in 't huishouden gedaan. Wassen gedraaid, ramen gezeemd, hele huis gestofzuigd enzovoort. Om kwart over 5 kwamen Denise en Vaughan thuis van werk en toen zijn we gaan bowlen met 't gezin van de broer van Denise, waar Natalie au pair is. Alleen was Natalie er niet bij. Maar het bowlen was leuk hoor:D Daarna zijn we pizza gaan eten bij een tentje, was ook lekker en gezellig!

Donderdag zat m'n oor nog steeds dicht en dat wasspul voor m'n oor hielp dus ook niet. 's Ochtends zouden de moeders van 't playcenter van Ryan allemaal hierheen komen, dus Denise was gewoon thuis. Toen ben ik rond een uur of 10 naar de dokter gegaan, dat is een dokter waar je zo naar binnen kan lopen zonder afspraak en moet je even je naam en gegevens enzo doorgeven en dan moet je even wachten en word je geholpen. Je moet hier betalen om naar de dokter te gaan, dus om de dokter te zien was al 70 dollar! De dokter heeft er naar gekeken en die zei dus dat het niks te maken heeft met dat me oor dicht zit of verstopt ofzo, want het was gewoon schoon tot me trommelvlies. Dus ik had verteld dat ik paar weken geleden hier aan ben gekomen, dus hij zei dat het wel te maken kan hebben met de druk in 't vliegtuig als je gaat stijgen en dalen. Ik had ook echt gigantische pijn aan me oren en in me hoofd toen we gingen dalen, dus hij kan best gelijk hebben:P Alleen gek dat 't dan een week later pas tot uiting komt. Ik heb in ieder geval medicijnen meegekregen, die moet ik een week slikken, drie keer per dag. Dus ik hoop dat het hiermee over gaat, zo niet, dan moet ik weer terugkomen. De medicijnen waren ook nog is 10 dollar, dus daar ging, op 20 dollar na, al m'n zakgeld van deze week:P Gelukkig kan ik het wel terug krijgen van de verzekering in Nederland.
Toen ik terug kwam van de dokter waren de playcenter moeders er nog steeds met de kinderen, het was hartstikke lekker weer, dus alle kinderen waren zo'n beetje aan 't zwemmen in 't grote bad dat hier in de tuin staan. Uiteindelijk waren de moeders zo lang gebleven dat 't voor Denise geen nut meer had om naar dr werk te gaan. Ik voelde me 's avonds echt rot, want ik had hoofdpijn aan de kant van waar m'n oor dicht zat en voelde me helemaal moe, dus ik wilde eigenlijk naar de bios gaan met Natalie, maar dat heb ik afgezegd.

Gister, vrijdag, weer een dagje in 't huishouden gehad en 't was weer lekker weer, dus daar natuurlijk ook een beetje van genoten door in de tuin te zitten! 's Avonds zijn we gaan barbecuen bij een andere broer van Denise, Gary, die woont of verblijft ook in een strandhuis. Dat was vlak bij the mount, waar ik dinsdag met Natalie een drankje had gedaan. Het strand was weer heerlijk en mooi om te zien! Wilde Aaron op het strand verstoppertje gaan spelen. Waar kan je nou verstoppen op 't strand? Haha:P
Ik was zelf met de auto achter Vaughan aangereden, omdat ik 's avonds met Natalie terug zou gaan. We gingen uit. Dus rond half 9 's avonds zijn we eerst even naar mijn huis gereden, kwamen we dr achter dat ik de sleutel niet bij me had! Ben ik door 't raam van Aaron en Ryans slaapkamer naar binnen gegaan, die stond gelukkig nog open! En zo voor Natalie de deur open gedaan. Hahah, oh wat een avonturen beleef ik hier. Toen even Kristel gebeld voor dr adres en daarna naar haar toegegaan. Toen zijn we daar tot 11 uur ongeveer gebleven en toen gingen we uit met Kristel, Joel, Kristel dr moeder en stiefvader en met Natalie. Het was opzich wel leuk! Je kunt leuk uitgaan hier:D Alleen was het zo ontzettend rustig! Zaterdagavond is hier echt meer de grote stapavond! Dus ik ga volgende keer weer keer met Kristel en dan op zaterdag. Eerst waren we naar een pub gegaan waar live muziek was, alleen was die muziek helemaal niks. Maar al die mensen danste wel grappig:P hahah. Ik ging ze nog een beetje nadoen enzo. Daarna naar een disoctheek geweest, maar daar was 't echt super rustig! Maar wel leuke moderne muziek gewoon. En daarna nog naar een discotheek die net sinds een jaar weer geopend was, daar was 't wel wat drukker en voornamelijk house muziek enzo.. Wel leuk:P Ik had ook telkens 't idee dat ik elk moment bekende tegen kon gaan komen, haha. Maar rond 1 uur gingen we weer naar huis, want Joel moest de volgende dag om 7 uur werken. Dus ik heb Natalie thuisgebracht, weer dat enge stuk rijden wat ik ook dinsdag had gereden. Gelukkig wist ik de weg nu al beter!:D En toen was ik bijnaaa thuis, zat dr ineens politie achter me. Met zwaailichten, dus ik ging helemaal aan de linkerkant rijden, zodat ze me konden passeren. Maar ze bleven maar hele tijd achter me en seinen met groot licht enzo. Dus ik ben op gegeven moment maar gestopt. Kwamen ze die politieauto uit. Helemaal boos vragen waarom ik niet stopte, ja weet ik veel dat ze wilde dat ik stopte, helemaal niks geen boord met stop please, dus ik dacht gewoon dat ze me wilde passeren. Vroegen ze om me rijbewijs, dus gelukkig had ik ook m'n internationale rijbewijs bij me. Ik moest ook nog een alcohol test doen. Ik zat echt in me broek te schijten, want ze zeiden dat ik door bijna rood was gereden, dat 't oranje was maar dat ik nog makkelijk had kunnen stoppen. Dus ik heel zielig dat ik het niet had gezien enzo:P hahah. Uiteindelijk was 't goed en geen boete ofzo. Dus toen ze wegreden en ik weer verder naar huis reed moest ik wel echt lachen:P Ik dacht, dat overkomt mij weer terwijl ik hier net een paar keer in die auto heb gereden. Hahaha. Maargoed, toen ik thuiskwam was ik nog helemaal niet moe, dus nog ff op msn gezeten. Het was bij jullie toch 2 uur 'smiddags en daarna gaan slapen.

Vandaag niet zoveel bijzonders te doen, gewoon rustig aan en morgen, zondag, komen Kristel, Joel, dr moeder en stiefvader bij ons eten. Dus dat wordt vast wel weer gezellig!:D

Nou dit was mijn zeeer lange verhaal van afgelopen week. Ik hoop van harte dat ik jullie er niet mee verveel en dat jullie wat leuks achterlaten:D

Heel veel liefs Celesta

  • 29 Januari 2010 - 23:57

    ARJAN..:

    hoi celesta,
    nee je verveelt helemaal niet het is juist erg leuk om te lezen wat je mee maakt en dat is genoeg zo te horen en te lezen.
    hier sneeuwt het weer dus je zit daar beter dan wij hier heel veel liefs de groetjes van
    ARJAN.....
    doeiiiiiii.....

  • 29 Januari 2010 - 23:59

    Sigrid:

    Echt.. Celes, typisch een verhaal voor jou! Door het raam naar binnen klimmen en politie achter je aan!! hihihi! Veel plezier daar nog he? En doe voorzichtig zodat je voortaan geen politie achter je aan krijgt!! :D

  • 30 Januari 2010 - 15:28

    Mama Saskia:

    Hoi meissie, ook al had ik het hele verhaal al gehoord over je achtervolging, ik moest er weer erg om lachen. Zie je gezicht al helemaal voor me.
    Maar blijf uitkijken met rijden en vermaak je verder.
    Dikke kus.

  • 31 Januari 2010 - 19:09

    Marian:

    Hoi Celesta! Doodeng, met de auto in donker de weg niet precies weten...Lijkt op dat verhaal van je vader in Afrika, was de weg kwijt toen de duisternis ineens inviel...Ging op de geluiden af, toen kwam het weer goed. Zelf Arjan eens kwijt geweest in het buitenland, ga je haast janken van ellende...
    Ik vind je verhalen erg leuk, je schrijft beeldend, houen zo!!! Gisteren weer erg gesneeuwd hier, dus die verhalen over het strand doen ons wel zeer natuurlijk! Afijn, vermaak je!!
    Groetjes, Marian. Doei!

  • 01 Februari 2010 - 10:19

    Ilona:

    joehoee branchie van me!

    Haha dat verhaal had ik al voor de helft beetje gehoord.xD
    Ooh gott te grappig. ik zie jou al helemaal in de auto zitten. Vreselijk lijkt me dat!;)

    Ik vind echt fijn voor je dat je het zo goed met Nathalie kan vinden, volgens mij is dat een leuke meid xD
    Ik ben benieuwd naar je volgende stapverhaal. ben wel benieuwd hoe het dan is als je op saturday gaat stappen!

    Nouw succ6 & miss tot vanavond op skype!

    love, x

  • 01 Februari 2010 - 18:16

    Maayke:

    celessie, wat een verhalen joh. Leuk om te lezen hoor :D Is het ook nog steeds lekker weerr?
    Gaat zeker wel snel he, die eerste weekjes :p
    Nou ik spreek je vast weer is op msn:D

    Kusje xx

  • 03 Februari 2010 - 21:03

    Milou:

    Hahaha je wordt steeds crimineler (denk aan: smoothie)! Nu al de politie achter je aan! Ik zag het al helemaal voor me =D Maar wat maak je veel mee daar, volgens mij verveel je je weinig! Ik ben net terug uit Spanje, dus heb ook weekje kunnen genieten van een 'gastgezin'. Dat is toch wel erg wennen! Maar volgens mij heb jij het erg getroffen met je family! Nog sterkte met je oor, hopelijk gaat het snel over..
    Kus uit het koude NL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 17033

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: