Good times in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Good times in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Good times in Vietnam!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

22 December 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal, (vraag me af hoeveel ' allemaal' is, aangezien er niet zo heel veel reacties komen :P)

Hier gaat alles over t algemeen nog helemaal toppie! Mn laatste reisverslag is alweer een eeuwigheid geleden, dus t werd wel weer is tijd voor een nieuwe, maar hoelanger je wacht, hoe moeilijker het wordt, want je vergeet de details van wat je meemaak makklijk.

Siem reap in Cambodja is heel leuk geweest,de Angkor wat was mooi, en het was ook een leuke party stad! Na Siem Reap ben ik uiteindelijk met de bus naar Phnom Penh gegaan, omdat dat 30 dollar goedkoper was dan met de boot! Dus dat had ik er niet voor over. Phnom Penh vond ik echt een vreselijke stad, te massaal, teveel mensen die je weer wat willen verkopen. Gelukkig had Shanna uit Canada me een hostel aangeraden, dus ben ik daarheen gegaan met de tuktuk. De volgende dag naar de gevangenis en Kiling fields geweest, erg deprimerend, maar wel een deel van de geschiedenis, dus moest toch gezien worden. Afschuwelijkw at ze die mensen aangedaan hebben.

Na Phnom Penh ben ik zo ongeveer naar Kampot gevlucht, een plaatsje in t zuiden van Cambodja, waar t echt heerlijk rustig was! Eindelijk rust na al die toeristische plekken in Cambodja. In Kampot een franse jongen leren kennen en 2 belgen, we zaten in dezelfde bus. Dus daarmee ' savonds de zonsondergang bekeken aan de rivier met een fles rode wijn, heel gezellig! Devolgende dag een tour geboekt naar Kep en rabbit island, endaar t eerste strand en zee gezien en in gezwommen. Dat was ect zo heerlijk! Daar heb ik echt met elke milimeter van me lichaam van genoten, hihi! Na kampot, waar ik zo ongeveer wegsmelte van de hitte richting Vietnam gegaan. Ik had in eerste instantie een busticket geboekt naar een plaatsje net over de grens, omdat ik nog zat te twijfelen om naar een eiland zuid van Vietnam te gaan. Het moest een mooi eilan zijn, maar hoorde van iedereen om me heen dat t flink prijzig was, dus uiteindelijk aan de grens bsloten dat ik gelijk doorging naar Ho Chi Minh. In de bus naar Ho Chi Minh een australisch meisje leren kennen, Jacquie. We kwamen pas laat aan in de grote stad, dus ikwas blij dat ik met haar was, want er waren een hoop van die taxichauffeurs om ons heen die ons ergens heen wilde brengen. Nogal freaky, zo laat 's avonds als ze mt zn 10e om je heen staan. Uiteindelijk een gratis bus richting de stad kunnen nemen en vanaf daar een taxi naar waar we wilde zijn, dus om 1 uur/half 2 snachts hadden we eindelijk een hostel gevonden.

De volgende dag door Ho chi Minh geslenterd, maar we hadden al snel besloten dat we allebei de stad weer uit wilde, omdat t zo hectisch was. Als je de weg over wilde steken, leek t wel een zelfmoordpogin met al die motorbikes die om je heen zigzaggen. Maar t was ook wel weer grappig,omdat t gwn zo een ongelofelijke chaos was. Die middag dus om 3 uur de bus genomen naar Mui Ne met Jacquie,eigenlijk hadden we een soort van besloten vanaf Mui Ne om maar gwn samen verder te reizen richting t noorden, t is goedkoper en t was echt super gezellig!!!

In Mui Ne kwamen we 's avonds rond 9 uur aan, toen hebben we even wat gegeten en daarna tv gekeken in de kamer. De volgende dag heerlijk op t strand gelegen en genoten van de zon! Was echt heerlijk weer. 's Avonds een engels meisje tegengekomen, zij was gwn al vanaf haar 17e aan t rondreizen en werken tussendoor, en ze is nu 32!! Echt zo lang, lijkt mij toch niet alles, dan heb je nooit echt een thuis. Zij was samen met een nz jongen, dus wel een gezellig avondje gehad. Naar een paar bars geweest en lekker dronken geworden hihi. Super veel lol gehad met Jacquie! De volgende dag weer lekkr op t strand gelegen en toen 's avonds Rianne (nichtje)tegengekomen!! Zij reisde van t noorden naar t zuiden, dus was echt zo geweldig om haar tegen te komen!! Zij reist samen met een vriendin, dus die volgende dag zijn we met een hele groep scooters gaan huren en naar de zandduinen in de buurt geweest, was echt mooi!! Ze noemen t de sahara van Vietnam, hihi, daar leek t wel op maar dan in t inimini.

Na Mui Ne doorgegaan naar Dalat, een plaatsje in de bergen. Daar was t een stukkie koeler. Ik had ook verwacht dat t een schattig klein dorpje in de bergen zou zijn, maar t was eigenlijk best een grote stad. Enik werd overal echt enorm aangestaard, alsof ze nog nooit een blanke hadden gezien, haha, en volgens Jacquie waren de ogen ook aardig op de voorgevel gricht. Ze hadden vast nog nooit grote borsten gezien, haha. Maargoed, laat ze maar staren, ik staar wel terug :P Dalat was wel een leuk plaatsj voor lekkere wijn, en dat is zeldzaam hier in zuid oost azie, want t zijn nietecht wijn-landen.

Na Dalat zijn we doorgegaan naar Nha Trang, t was echt een regenachtige druilerige dag. Maargoed, de volgende dag hebben we een boottocht naar een paar eilanden gemaakt, gesnorkeld en dat was wel echt mooi! Maar t weer was verder ook niet echt geweldig, smiddags begon t super hard te regenen en werd t behoorlijk koud! De dag daarna in Nha Trang regende t ook de hele dag, dus beetje luie dag gehad, tijdachter de computer gezeten.

's Avonds namen we een nachtbus naar Hoi An,en oohwat was die buschauffeur vriendelik zeg, echt een oetlul. Sommige Vietnamezen zijnecht heel grof en gemeen, niet echt wat je hoopt als je naar eenland op vakantie komt. Maargoed, niks van aantrekken en gwn genieten! In Hoi An was t ook regenachtig en werd t ook kouder! Ik heb daar wel een spijkerbroek en een bh laten maken, omdat 1 bh kapot was gegaan. Dat was ook weer hilarisch, om de gezichten te zien van die mensenals ik liet zien hoe groot die bh moest worden, hahaha. In Hoi An hadden we de bus gemist, dus moesten we een dag wachten en een extra 50.000 dong betalen! 1 euro is 28.000 trouwens, dus soms loop je hier met een paar miljoen op zak. Dus dan voel je je wel rijk! Maar iig, we moesten dus extra betalen om de bus nar Hue te nemen en daar zaten we niet echt op te wachten, maarja t moest maar, en toen de volgende ochtend kwamen ze vertelln dat we tot de middag moesten wachten tot er een bus kwam! Echt niet! Dus ff pissig geworden en hebben ze ff andere bussen geregeld. We wilden namelijk alleen de middag doorbrengen in Hue en dan de bus doornemn naar Hanoi, 'snachts.
Uiteinelijk heb ik dat gedaan, maar Jacquie niet,zij had besloten om daar de grens over te gaan naar Laos en nog een weekje in Laos door te brengen, voordat ze terugnaar Australie ging. Dus daar moesten we afscheid nemen, dat was wel vet jammer :( want t was echt super leuk geweest, t reizen met haar! Maargoed, ik heb dus savonds de bus genomen naar Ninh Binh, dat ligt 2 uur onder Hanoi en daar was t echt zo mooi! Echt prachtige natuur, mooie limestone rotsen, t mooiste wat ik had gezien opmn reis tot nu toe denk, maarja mijn camera had t weer is begeven, dus kon ik daar geen foto's maken. Gelukkig heb ik m kunnen laten makenin Hanoi voor 30 dollar, dus toen heb ik besloten om ook naar Halong Bay te gaan, de toeristische versie van Ninh Binh, om toch nog een paar foto's te kunnen maken. Het was trouwens wel echt verrekte koudhier, vanaf Hoi An al! Dus dat is een minder leuke kant als je op reis ben, vandaar dat Jacquie ook had besloten eerder naar Laos te gaan.

Nu ben ik vanmorgen net teruggekomen van Sapa, dat ligt in t uiterste noorde in de bergen en daar was t echt extreem koud!! Vooral 's avonds en nachts, echt 4 lagen kleding over mekaar heen en 2 dekens en dan was t wel te doen, maar ze hadden ook een verwarming of iets in de kamer, dus da was bibberen, en toen bleek de douche ook nog is koud te zijn! Echt de vreselikste douche in mn leven! Without a doubt. Gister wel een super mooiedag gehad in Sapa, t was zonnig, maar koud, maar echt prachtige uitzichten gezien in de bergen, echt heel mooi :D Ik zal defoto's gauw op facebook zetten!

In eerste instantie was ik van plan om kerst te vieren in de Filipijnen, maar toen bleek t heel lastig te zijn om een vlucht te nemen van Hanoi naar Manila, dus uiteindelijk besloten om naar zuid Thailand te gaan en daar kerst en oud & nieuw te vieren! Hopelijk op een mooi wit strand!! :D

Nou, dit was t dan weer, ik schrijf t ook voor mezelf, omdat ik verder geen dagboek of iets bijhoudt, dus als je t niet helemaal leest neem ik het je niet kwalijk hoor!Hahah

Heeeel veel liefs,
xxxx Celesta

  • 22 December 2011 - 13:14

    Esther:

    Lieve Celesta,
    Ik lees je verhalen iedere keer weer als je er iets op hebt gezet! Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!
    Ben benieuwd wat je van kerst en oud&nieuw vieren vind in een ander land.
    Ik wens iig fijne feestdagen!
    Veel liefs,
    Esther.

  • 26 December 2011 - 12:08

    Lieneke:

    Hoi Celesta,

    Nou wij lezen wij alles wat je schrijft hoor! Echt allemaal super gaaf wat jij allemaal te zien krijgt. Hele gezellige Feestdagen gewenst en geniet ervan.

    Groetjes Lieneke

  • 15 Januari 2012 - 14:35

    Marian:

    Hallo Celesta!
    Dit was echt een heel leuk stuk om te lezen en ja, ik heb het helemaal gelezen hoor! Wat een rotweer in dat Vietnam, zeg. Dat lijkt Nederland wel. Alleen zullen de Vietnamese beelden wel een stuk mooier zijn, al heeft ons Holland natuurlijk ook zijn mooie kanten!
    Wat leuk dat je met die Australische kon rondreizen, is op zijn tijd wel erg gezellig en soms dus leuker dan alleen. Wel weer een vreemde ervaring als je allebei weer een verschillende kant opgaat. Dat geeft denk ik wel een gevoel van, goh, wat jammer! Maar ja, je moet toch je eigen pad volgen.
    Lieve Celesta, ik wens je een heel fijn vervolg van je reis door Azie, pas goed op jezelf en geniet van alles!

    Groetjes van Marian, ook namens Arjan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 17014

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: