Een maand in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Een maand in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Een maand in Nieuw Zeeland!

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

16 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hoiii lieverds!

Sjeeetje, wat gaat de tijd toch hard. Ik weet nog wel toen Sigrid naar Schotland ging en ze zat er een maand, dat ik dacht; 't lijkt al veel langer dan een maand! En nu zit ik hier een maand en opzich gaat het allemaal nog steeds wel goed en aan de ene kant lijkt 't wel al een tijdje, maar aan de andere kant gaat 't wel allemaal z'n gangetje hier en heb ik het naar m'n zin!

Vorige week weer eigenlijk gewoon een week gehad zoals die hoort te zijn hier.
Maandag thuis gebleven met Ryan, met hem gespeeld enzovoort. Niks bijzonders dat ik weet. Over het huishouden hoef ik ook niet meer elke dag te vertellen wat ik doe, dat weten jullie zo onderhand wel. Wassen draaien, stofzuigen. Wat is daar nou voor interessants aan? Maar toevallig had ik vandaag wel wat grappigs! Denise had me gevraagd om alle bakjes en deksels bij mekaar te zoeken uit één kast. Dus ik die hele kast leeg gehaald enzo. Nouuu, ik ben wel 2 uur bezig geweest om van alles bij mekaar te zoeken, en uiteindelijk heb ik er misschien 10 gevonden? Ik dacht echt; jeeetje wat móet je met zo ontzettend veel bakjes? Echt ongezond.
Dus dinsdag gewoon Ryan naar kindy gebracht, woensdag playcentre geweest met hem en donderdag weer kindy. En dan elke dag ook Aaron van de bus halen om half 4. Dat is altijd wel een schattig ritueel, want dan loop ik hand in hand met Ryan naar de bushalte. Het is ook wel een poepie!:) Ik had donderdagavond wel 'm'n eerste officiele dip'. Haha. Best wel klote eigenlijk. Want ik had echt zo'n rotsituatie gehad met Aaron. Ik moest hem onder de douche doen van Denise, maar hij wilde niet. Ging die op de grond liggen enzo en werd ik boos, ging die gewoon lachen! Nou, als ik ergens een hekel aan heb is het anders kinderen gaan lachen als je boos wordt. Dan nemen ze je gewoon zo niet serieus. Dus uiteindelijk heb ik het maar gelaten en heeft Denise 'm later in de douche gedaan. Elke keer die douche drama's met die jongens! Misschien doen ze dan gewoon vervelend tegen mij, omdat hun ouders weer thuis zijn. Want overdag zijn ze echt wel lief en leuk. Maar goed, toen heb ik even met m'n vader en omaatje gepraat op skype, maar ik was een beetje lichtelijk emotioneel, zeg maar..:P Gelukkig had Kristel me weer heel lief opgevangen toen we aan 't praten waren op msn. Ze had me uitgenodigd voor vrijdagavond, hadden ze een soort 'girly night'. Eerst naar de mac drive geweest, toen thuis opgegeten met shortland street aan, dat is dé soap van Nieuw Zeeland:D Dus die ga ik hier natuurlijk wel volgen, ook al volg ik gtst ook nog via de laptop! Daarna american next topmodel, daarna american idol (cool dat ze dt hier hebben he!:D) en daarna the devil wears prada, die film. Dus dat was een heerlijk tv-avondje! Vrijdag overdag trouwens met Ryan eerst playcentre geweest, maar moest daar wat eerder weg omdat we naar Yatten park moesten, daar werden foto's gemaakt van kindy ofzo. Dus dat was ook wel leuk in dat park, was een mooi park. En uiteindelijk waren we kwart over 1 weer thuis 's middags.

Zaterdag zijn we rond een uur of 1 's middags naar Hamilton gaan rijden. Want ohja, ik was deze afgelopen week alleen met Denise, dus zonder Vaughan, omdat hij een week naar 't zuidereiland was, iets met tractors en vrachtwagens enzo. Dus hij kwam zonadg weer terug in Hamilton, want hij was samen met Andrew, waar Natalie au pair is. Dus we kwamen iets van 2 uur in Hamilton aan, eerst even een kippensoepje gegeten bij de moeder van Denise. Daarna naar de overkant gegaan, naar Natalie. Ik had m'n laptop meegenomen, zodat zij foto's van mijn laptop makkelijk op die van haar kon zetten, dus daar zijn we mee bezig geweest een tijdje. Daarna hebben we de film 'the holiday' gekeken. We waren echt zooo lui, want ik was natuurlijk die vrijdag bij Kristel geweest tot redelijk laat. Toen werd ik zaterdagochtend automatisch om kwart over 7 wakker, echt zo irritant. Denk automatische klok ofzo? En daarna niet zo heel veel meer geslapen. Dus hele tijd op haar bed gelegen en gekletst, duits geoefend en haar leren tellen tot 10 in 't Nederlands, was erg grappig:P Uiteindelijk hebben we onszelf maar dat bed uitgegooid en zijn we ons klaar gaan maken voor 't stapavondje. Rond 9 uur zjin we de stad in gegaan, want we gingen eerst lekker uit eten. Ik heb een heerlijke pasta met zalm gegeten:D Eindelijk weer zalm!!! Zalig! Toen hebben we 't tot half 12 'savonds uitgehouden bij dat restaurantje. Daarna zijn we naar ongeveer 4 verschillende discotheken geweest. Dat is trouwens 't verschil met Nederland. Je gaat niet naar 1 discotheek en je blijft daar hele avond. Na een half uur of een uurtje ga je weer naar de volgende hier:P En omdat ik toch best wel moe was hebben we 't niet te laat gemaakt. We waren ongeveer kwart over 2 terug. Zondag tot 12 uur ongeveer uitgeslapen. 's Middags was Joshua's verjaardag, een neefje van de jongens hier en 't oudste au pair kindje van Natalie. Hij werd 6. Dus er waren allerlei lekkere hapjes gemaakt. Enn, ik heb heel erg m'n best gedaan met helpen opruimen enzo, want dat weekend in Raglan hadden mensen mij 15/16 jaar geschat en Natalie 24! Ik ben natuurlijk altijd beetje zo afwachtend in 't begin overal enzo, dus niet gelijk alles aanpakken en Natalie deed dat wel. En volgens Denise zie ik er ook gewoon jong uit, misschien is dat omdat ik hier nooit make up gebruik:P Maar goed, ik voelde me dus wel een beetje beledigd dat ik zo jong werd geschat, zou dus betekenen dat ik nog zo onvolwassen over zou komen ofzo! Tss:P Maar goed, zondag ook weer Music&Lyrics gekeken, die film. Die wilde ik al zo lang zien!:D Vaughan en Andrew waren 's avonds pas half 9 thuis, toen gingen ze nog eten en alles. Dus voordat we weggingen uit Hamilton was 't 10 uur 's avonds en we waren pas kwart over 11 thuis.

Dus, dat was weer mijn verslagje van deze week:D Ik hoop dat jullie 't weer leuk vinden om te lezen en ik hoor van jullie!:D

Heeeele dikke kus,
Celesta

  • 16 Februari 2010 - 13:20

    Joke Woest:

    hoi celesta, ik heb net je verhaal weer gelezen,en ik vind het heel leuk om het te lezen, wat je allemaal meemaakt,ik doe even niets anders als lezen, van jou van lara haar verhalen uit spanje, van babs ook uit nieuwzeeland, ja allemaal verschillend! en allemaal heerlijk om te lezen!!het is alleen niet eerlijk , de een zit voor haar studie in spanje in de kou haha, jij moet hard werken, en babs die nou dat wil je niet lezen, levensgenieter ten top. hou vol celes en op naar het volgende weekend!! en laat dat jong maar lekker aan koeken en niet meer wassen!groetjes van joke ,en ik geef je een kusxxx

  • 16 Februari 2010 - 13:28

    Joke:

    oja en nog even, celesta,ze zijn jaloers op je uittelijk!!!oud lijken en zijn, ben je de grootste tijd van je leven, blijf maar lekker jong!! xxx

  • 16 Februari 2010 - 16:20

    Daniëlle:

    heej celessie,,
    K heb je hele verhaal weer gelezen hoor :)
    haha, goed dat ik er niet ben, dan zouden ze mij denk 9 schatten :P
    Dat met die bakjes snapte ik alleen niet helemaal? Zijn 10 bakjes ongezond? Ik zal wel dom zijn.Nouja ik spreek je wel weer! En ik wacht op je volgende verhaal!!

    kusjee(L)

  • 17 Februari 2010 - 10:16

    Mama Saskia:

    Hoi Celest, weer een heel verhaal, je maakt wat mee! Ha, ha. Wilde nog naar de markt, maar redt het niet.
    Heb je daar nog een leuke markt in de buurt?
    Groetjes en tot op skype.
    Dikke kus

  • 17 Februari 2010 - 18:48

    Maayke:

    Celessie..
    Hebben ze daar ook een Mac joh:O Lekkerr hoorr.. Je doet wel veel he daaar.. leuk om te lezen hoorr!! Maar als iedereen dan maar half uurtje in die disco is, stroomt dan heel de zaal leeg ofzo:P? Op naar de volgende met zn alle? Nouu ik spreek je weer kussie xx

  • 18 Februari 2010 - 17:07

    Sigrid:

    Haha! Jij ook al? Mannn! Ik word hier ook ALTIJD 16 geschat! :( Maar goed, heb echt een suuuper leuke week gehad hier man! Maar jij vermaakt je ook nog wel zo te lezen! ;) Kuss

  • 19 Februari 2010 - 16:17

    Nadia:

    Celess:D

    Wat een leuk verhaal weer, ik lees hem net! Leuk hoor weer gaan stappen daar! En ook leuk dat je het zo goed kan vinden met die meiden daar, gezellig!

    Ik spreek je snel weer..

    Kus(K)

  • 21 Februari 2010 - 12:06

    Mugabe:

    MOE???

  • 21 Februari 2010 - 13:26

    >>ARJAN<<:

    hoi celesta,
    of moet ik al zeggen moeder celesta??
    natuurlijk heb je daar wel eens een dipje of moeilijk moment maar die had je hier ook wel gehad alleen daar sta je er meer alleen voor!!!
    maar dan zijn wij er voor om je weer op te beuren met een leuke reachtie,
    het weer is bij jou nog steeds beter als hier en de omgeving ook denk ik zo maar.
    ik mis je wel met zumba dansen hoor!!!
    nou ga weer wachten op je volgende verhaal
    lieve groetjes::
    ARJAN DOEIII...

  • 21 Februari 2010 - 14:15

    Marian:

    Hoi Celesta!
    Ik heb weer met veel plezier je verslag over allerlei belevenissen gelezen! Zoals die douche-ellende van die kinderen. Je moet maar proberen er om te lachen in plaats van kwaad worden, anders hebben ze je in de tang, vinden ze altijd leuk, met pappie en mammie erbij voelen kinderen zich toch altijd machtiger, zonder dat ze dat zelf nou zo beseffen. Menige doorgewinterde moeder wil het kroost in zo,n geval nog achter het behang plakken, al geeft dat wel veel gekke bobbels...
    Wel grappig dat je zo jong wordt geschat, nu vindt je dat natuurlijk waardeloos, maar over tien jaar hoop je van harte dat ze je voor een jonkie verslijten.
    Zo te lezen doe je ook leuke dingen in je vrije tijd, houden zo!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Veel lol met alles en blijf om alles maar een beetje lachen! Groetjes en het beste!

    Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 17010

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: