Eerste weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu Eerste weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Celesta Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Zuid-Afrika

Door: Celesta

Blijf op de hoogte en volg Celesta

02 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Hoi allemaal,

Bij deze dan me eerste reisverslag vanuit Zuid-Afrika. Morgen gaan we alweer verder richting Australië. Wat is de tijd voorbij gevlogen hier!! Wel met wat ups en downs, maar ja, dat heb je altijd.

Na de lange vlucht vanuit Frankfurt kwam ik op woensdagochtend aan in Kaapstad. Jammer genoeg had Milou precies pech met de auto, waardoor ik nog een paar uur moest wachten op het vliegveld. Maar goed, toen we mekaar eindelijk zagen was het echt heel leuk!! We renden als in een film door alle tafeltjes van de subway door, en vlogen elkaar in de armen haha :P
Milou heeft hier een leuk oud bakkie van een auto gehuurd, die ze per maand betaald, een city golf. In Nederland worden ze niet eens meer gemaakt:P maar hij reedt best. De eerste dag zijn we naar Signal hill geweest, waar je een mooi uitzicht heb. Vanuit daar door gereden naar Camps bay en nog even op het strand gelegen. Het viel nog wel mee met mn vermoeidheid, maar nadat ik twee drankjes op had, Savanna's nog wel, die ik hier vreselijk had gemist :p , kakte ik helemaal in.
We konden logeren in het huis van een vriend van Milou in Kaapstad, dus daar heb ik toen even een dutje gedaan en zijn we daarna de stad nog in gegaan om even wat te eten.

Die donderdag zijn we richting het noorden gaan rijden, uiteindelijk bij Westland national Park erin gegaan en een prachtige lagoon met een mooi wit strandje gezien. Daar konden we lekker zwemmen en chille. Het is hier gewoon zo heerlijk om over de wegen te rijden. Een droom kwam uit om door zoveel natuur te rijden, geen auto tegen te komen en lekker te kunnen roadtrippen :P
Ook die vrijdag hebben we nog een roadtrip gemaakt naar het meest zuidelijke puntje van heel Afrika, cape Agulhas, 's avonds nog wezen stappen, maar dat was niet zo een heel groot succes want ik was heel chagrijnig en moe, dus het was niet helemaal goed bevallen. Gelukkig hebben we het gisteren nog even over gedaan en toen was het weer heeerlijk :D Lekker gedanst.

In het weekend zijn we zaterdag lekker naar het strand geweest, blouberg strand, dat is een mooi strand waar je zo op de tafelberg uitkijkt. Daar wilde ik nog zo graag naartoe.
Zondag zijn we naar twee verschillende feesten geweest. Eerst naar Mzoli's , dat is een township feest wat elke zondag is. Daar kan je vlees laten klaarmaken en dat lekker opeten terwijl je drankjes en dansjes staat te doen. Veel zwarte mensen die toch allemaal veel aandacht willen, maar ik val niet echt op zwart, dus het was vrij lastig om ze duidelijk te maken dat ik wel gezellig met ze wilde kletsen en dansen maar meer niet. Je wilt ze toch ook weer niet kwetsen haha. 's Avonds nog naar een ander feest geweest, soort strandfeest bij een hele luxe beachclub. Daar kwamen DJ's, dus dat was weer een heel ander soort party. meer blanke en geen mensen die eigenlijk te dichtbij komen voor je gevoel. Sinds maandag ben ik steeds lekker alleen op pad gegaan omdat Milou weer moest werken (t/m gister) Maandag zou ik eigenlijk wat met een collega gaan doen van Milou, maar dat ging niet door, uiteindelijk lekker rustig dagje gehad. Dinsdag heb ik een dagje winetasting gedaan, aangezien dat hetgene is waar Franschoek bekend om staat. Elke keer geprobeerd te koken voor Milou als ze terug kwam van dr werk, lekker burgerlijk, maar wel gezellig! Woensdag ben ik met de auto naar Simons town en Boulders beach geweest, daar heb je pinguïns op het strand, nog wat verder op het schiereiland van Kaap de goede hoop gereden, gewoon dingen zien en lekker rijden :D
Afgelopen donderdag was echt een baaldag, eerst had ik om 10 uur met Annewil (de vriendin van mn neef) afgesproken. Ik had haar nog nooit ontmoet, maar zij heeft hier ook een half jaar gezeten en Rutger is ook hier geweest in november, dus vond het wel grappig om een keer met haar af te spreken! Daarna ben ik beetje door Kaapstad gaan wandelen, naar company gardens geweest en naar het District Six museum. Daar heb ik mn camera helaas verloren of hij is gestolen, ik weet niet precies of ik hem ergens heb achtergelaten of dat die uit me tas is gestolen (lijkt me sterk want die bewaak ik met me leven) In ieder geval baalde ik echt als een stekker, dat wil je niet weten. Al me foto's van de afgelopen week stonden er nog op en ik had er zo lang over gedaan in Nederland om een geschikte camera te vinden. Maar goed, ik ben nu eindelijk een beetje over het verlies heen.. Jammer genoeg had Milou ook niet zoveel foto's gemaakt van alles wat we gedaan hadden, waardoor ik nu maar paar foto's heb :( en tot overmaat van ramp heb ik daarna ook nog een botsing gemaakt met de huur auto door tegen een laag paaltje aan te rijden. Dus mijn kutdag was echt compleet, aangezien ik voor de schade ook zelf moet gaan betalen, want de auto is niet verzekerd.
Vrijdag ben ik eerst bij het politiebureau in Franschoek langs geweest om aangifte te doen van de camera. hebben ze schijnbaar nodig voor de verzekering. Maar m'n email werkt ook niet meer omdat er een beveiligingscode ingevoerd moet worden, en dan doe ik dat en zegt die verificatie mislukt, dus ik kan ook nog is niet op me mail, zo frustrerend allemaal :( , daardoor kan ik dus ook de bon van mn camera niet terughalen. Kortom, allemaal gedoe. Vrijdag maar gelijk nieuwe camera gekocht in Stellenbosch, aangezien het hier wat goedkoper is dan in Australië waarschijnlijk. Vrijdagavond zijn we naar een heel leuk Afrikaans feest geweest in een township in Stellenbosch, met fantastische zangers en zangeressen en een heel leuke show!

Aangezien ik op reis altijd een gruwelijke nieuwsgierigheid krijg naar alles willen zien, ben ik met me eigenwijze kop ook nog richting route 62 gaan rijden gisteren, wel mooie route maar heb ongeveer 6 uur lang achter mekaar in de auto gezeten, dus dat was ik ook wel een beetje zat toen ik weer terug was in Franschoek. Maar gelukkig hebben we gisteren nog een heerlijke stapavond in Kaapstad beleefd en zijn we helemaal los gegaan!! Vandaag een lekker rustig katerig dagje gehad en nog bij Waterfront geweest.

Dit is voor me gevoel een beetje een haastig verslag, maar wil ook niet teveel schrijven, neemt zoveel tijd in beslag hihi :P Volgende keer zal ik het ook wat persoonlijker maken in plaats van alle feiten op te dreunen van wat we gedaan hebben!

Ik heb ook absoluut geen spijt van het feit dat ik via Zuid-Afrika ben gegaan, want het was een heerlijke tussenstop en we hebben ontzettend veel leuke dingen gedaan!! Het was heerlijk om Milou weer te zien en ik hoop dat ze hier nog een fantastische tijd gaat krijgen, ook als dr ouders over een maand langskomen en nu morgen lekker door naar Australië!! Op mezelf aangewezen, so just me and the world! Het volgende avontuur mag wat mij betreft beginnen!!!

Heel veel liefs,
Celesta xxxxx

  • 03 Februari 2014 - 10:08

    Nicole Ottink:

    Zo te lezen heb je al een hoop beleefd én veel gefeest. En wat zonde dat je je camera bent verloren en je foto's er niet meer zijn! Maar gelukkig heb je wel de mooie herinneringen. Die zijn voor altijd in je gedachten :) probeer er niet teveel van te balen.. En nu.. op naar je volgende avontuur!! Gelukkig heb je een nieuwe camera waarmee je de momenten kan vastleggen. Veel plezier en ik volg je hoor! xx Nicole

  • 03 Februari 2014 - 10:28

    Saskia:

    Al met al weer heerlijk genoten meis op naar het volgende avontuur. Veel plezier en doe voorzichtig.
    Xxx

  • 04 Februari 2014 - 21:30

    Marian En Arjan:

    Hoi Celesta,

    Leuk dat we al zo snel wat van je horen jammer alleen dat er minder leuk nieuws in staat
    maar ja denk maar zo dit heb je nu gehad dus kan nu echt het feest beginnen.
    nou geniet er maar van en tot je volgende verhaal wij zien er nu al naar uit maar niet te veel aan ons schrijven hoor dan hou je minder tijd over om te genieten
    groetjes Marian en Arjan.
    doeiiiiiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celesta

Hallo allemaal! Tijd voor de volgende reis richting zuidoost Azie! Lees het gezellig als je wilt op deze site! xx Celesta

Actief sinds 11 Dec. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 17006

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2011 - 30 Maart 2012

Reizen door zuidoost Azie

13 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Au Pair in Nieuw Zeeland!

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken in Australië

Landen bezocht: